سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیچ پزشکی نباید بیماران را تحت فشار قرار دهد

هیچ پزشکی نباید بیماران را تحت فشار قرار دهد و همواره باید وقت کافی برای ارتباط با بیماران را گذاشته تا رابطه بین پزشک و بیمار به خوبی برقرار شود.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله مهمترین مشکلات در حوزه بهداشت و درمان این است که پزشک وقت کافی برای بیمار نمی‌گذارد و در بسیاری از موارد مشاهده شده که پزشک کمتر از دو دقیقه برای ویزیت بیمار خود وقت می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه اغلب افراد بیمار و خانواده آنها برای تامین هزینه‌های درمانی خود با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد: هیچ پزشکی نباید بیماران را تحت فشار قرار دهد و همواره باید وقت کافی برای ارتباط با بیماران را گذاشته تا رابطه بین پزشک و بیمار به خوبی برقرار شود.

سراوانی افزود: یکی از آفت‌های مهم در بین پزشکان،‌ موضوع اخلاق پزشکی است که رعابت آن بسیاری از مشکلات موجود در حوزه پزشکی و بخش بهداشت و درمان را برطرف می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر اندک پزشکانی که کمتر به موضوع اخلاق و تعهد پزشکی توجه می کنند به این موضوع بسیار مهم عنایت بیشتری داشته باشند، در این  صورت رابطه بین پزشک و بیمار به درستی برقرار می‌شود و پزشک با صرف زمانی کافی برای بیمار، می تواند به حل بسیاری از مشکلات موجود کمک کند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.