سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داستانک/ رازِ دوام چهل سال زندگی مشترک

شب که می‌شود حوصله‌ها مانند سایه ماه کوتاه است و کمرنگ. داستانک، قلقلکی کوتاه برای فکر و روحمان است تا در ساعات پایانی شب، لحظات کوتاه امروز را با خواندن جملاتی کوتاه بهتر و بیشتر قدر بدانیم.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

زوج سالخورده ای چهلمین سالگرد ازدواج شان را جشن گرفته بودند و تعداد زیادی از اقوام و دوستان را هم دعوت کرده بودند. در حین مراسم زن چند خاطره شیرین از این ۴۰ سال گفت، یکی از نوه ها گفت: «بد نیست برای تنوع یک خاطره تلخ هم بگین!» زن گفت: «مثل چی؟» نوه گفت: «مثل دعوا! اختلاف سلیقه و...» زن گفت: «شاید باورتون نشه اما ما در تمام این سال ها دعوا و اختلاف سلیقه ای نداشتیم!» همه با تعجب گفتند: «مگه همچین چیزی ممکنه؟» مرد خواست چیزی بگه اما زن حرفش رو قطع کرد و گفت: «بله، شده...»
دختر بزرگ خانواده گفت: «مامان، همه ما منتظریم راز ۴۰ سال زندگی بدون دعوا و اختلاف سلیقه شما رو بدونیم!» پیرمرد گفت: «آخه ما...» زن دوباره حرفش را قطع کرد و گفت: «من توضیح می دم عزیزم! دعوا و اختلاف سلیقه توی تصمیم گیری و انتخاب پیش میاد، اما ما از همون اول ازدواج تقسیم کار کردیم و قرار شد تصمیم های مهم و حیاتی با آقا باشد و انتخاب های ساده و تصمیم های غیرضروری با من!» همه حضار از جایگاه مرد متعجب بودند که زن گفت: «البته باید بگم خوشبختانه تا این لحظه نیازی به تصمیم های مهم و حیاتی پیدا نکردیم!»

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.