سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت با تشخیص یا درمان، سوالی با چند جواب...

برای شروع پروسه درمان، دو مطلب با اهمیت وجود دارد یکی تشخیص علت پیدایش بیماری و دیگری ارائه راههای درمانی مؤثر و جدید است که اولویت سنجی اهمیت زیادی در بهبودی فرد دارد.

دکتر ایرج خسرونیا، فوق تخصص گوراش و کبد درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اولویت سنجی در انتخاب روش درمانی یا تشخیص بیماری با پزشک و شرایط بیمار است.
در شرایطی که یک بیمار با شرایط اورژانس مثل خونریزی شدید یا سکته مغزی و یا حملات قلبی مواجه می‌کند و یا علائمی دارد که خبر از سکته می‌دهد، اولویت با درمان است یعنی پزشک اول باید علائم اولیه را رفع کند و وقتی بیمار به شرایط ثابت رسید، اقدام به تشخیص علت پیدایش مشکل کنند.

وی در ادامه گفت: اگر شرایط فرد اورژانسی نباشد، اولویت با تشخیص بیماری است و از آنجایی که تشخیص درست و به هنگام نقش مهمی در انتخاب روش درمانی مناسب دارد، معاینه دقیق بیمار و گرفتن شرح حال کامل از بیمار کمک زیادی به پزشک در تشخیص بیماری و در نهایت انتخاب روش درمانی مناسب دارد.

دکتر خسرونیا گفت: از آنجایی که علائم بسیاری از بیماریها در شرایطی خاص شباهت به هم دارد، ممکن است پزشکان دچار تشخیص غلط شوند، به عنوان مثال، بعضی مشکلات معده ، علائمی شبیه مشکلات قلبی دارند که مهارت و تشخیص وضعیت، اهمیت زیادی در درمان مناسب و به موقع دارد.
ضمن اینکه با تشخیص درست، دیگر نیازی به تشخیص‌های گوناگون و تجویز داروهای مختلف برای رسیدن به نتیجه نیست.

وی در پایان گفت: روشهای درمانی در تمام دنیا تقریباً شبیه هم است و درمانها در تمام دنیا حداکثر با 2-1 سال تفاوت در روشها ارائه می‌گردد، ضمن اینکه در ایران جدیدترین روشهای تشخیص درمانی وجود دارد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.