رایگانی گفت:سونوگرافی عصبی اسکلتی عضلانی ضمن افزایش قدرت پزشک در تشخیص و درمان مداخله‌ای به خصوص در برخی موارد که تشخیص بیماری بسیار سخت است مانند ضایعات شانه، آرنج و لگن کاربرد منحصر به فردی دارد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران، مسعود رایگانی رئیس هجدهمین کنگره سراسری سالیانه طب فیزیکی توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران در نشست خبری این کنگره با اشاره به عدم تشخیص دقیق برخی از بیماری‌های اسکلتی عضلانی توسط روش‌های تشخیصی رایج تصریح کرد: روش جدیدی به نام سونوگرافی سیستم عصبی اسکلتی و عضلانی ارئه شده است که با این روش می‌توان محل دقیق ضایعه و تزریق داروی مورد نیاز را تشخیص داد.

وی گفت: سونوگرافی عصبی اسکلتی عضلانی ضمن افزایش قدرت پزشک در تشخیص و درمان مداخله‌ای به خصوص در برخی موارد که تشخیص بیماری بسیار سخت است مانند ضایعات شانه، آرنج و لگن کاربرد منحصر به فردی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه عصبی سیستم اسکلتی، عضلانی به راحتی قابل حمل و نقل است و می‌توان در مطب‌ها از آن استفاده کرد ضمن آنکه از نظر مالی نیز از سایر ابزارها ارزان‌تر است.

وی افزود: در حال حاضر این دستگاه سونوگرافی در مراکز طب فیزیکی توانبخشی بیمارستان شهدای تجریش، بقیه‌الله، مدرس و در تبریز و شیراز استفاده می‌شود.

رایگانی یکی از نکات حائز اهمیت در این مورد را جنبه ارجاعی نداشتن این نوع سونوگرافی دانست و گفت: هر پزشک در مطب خود این دستگاه را دارد و پزشک دیگری بیمار را برای استفاده از این دستگاه ارجاع نمی‌کند بنابراین این دستگاه گزارش نویسی نیز ندارد.

رایگانی شعار کنگره امسال را «توانبخشی، نیاز امروز و پزشکی فردا» عنوان کرد و گفت: با سالمند شدن جمعیت و سالم ماندن افراد در مقابل بیماری‌ها در آینده افرادی را خواهیم داشت که باید بتوانند همراه با بیماری‌ها زندگی کنند که در این مورد بخش درمان کارگشا نخواهد بود بلکه توانبخشی باید نیازهای این افراد را برطرف کرده و وارد عمل شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار