سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

60هکتار زمین در شهر کرمان رفع تصرف شد

آزادسازی بیش از 60 هکتاراز اراضی دولتی و مستثنیات با هدف مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی درکرمان انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی استانداری ، آزادسازی این اراضی در چارچوب ابلاغ طرح جامع مقابله و برخورد با پدیده زمین خواری و حاشیه نشینی و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی از سوی دولت در محدوده رضا آباد و مومن آباد از حواشی شهر کرمان با حضور مسئولین سیاسی امنیتی استان کرمان انجام شد.
این 60 هکتار شامل 52 قطعه حصار شده، 32 ساختمان موجود و20عدد از اراضی محصور شده بود که با مصوبه شورای تامین استان و حضور مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی رفع تصرف شد.
فرماندار کرمان مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی را از سیاست های اصلی مدیریت استان کرمان دانست و گفت:به تمام افرادی که چشم طمع به اراضی دولتی دارند، اخطار می‌دهیم و اعلام می داریم که قانون باقاطعیت با متصرفان اراضی بیت‌المال برخورد می‌کند.

محمدعلی توحیدی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 460 هکتار از اراضی دولتی و مستثنیات در حاشیه‌ شهر کرمان که تغییر کاربری داده شده بود، از دست متصرفان آزاد شد، افزود: در حاشیه‌ شهر کرمان، 31 نقطه از مکان‌ها یا آبادی‌هایی که در معرض تهاجم زمین‌خواری بود، شناسایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: وسعت اراضی شناسایی‌شده در مجموع یک هزار و 537 هکتار است که ‌حدود 460 هکتار آن اراضی دولتی و مابقی اراضی کشاورزی هستند.

فرماندار کرمان یادآور شد: این اراضی، قطعه‌بندی و تبدیل به 10 هزار قطعه شده است که پس از بازپس‌گیری، تسطیح می‌شوند و به حالت قبل بازمی گردند.

انتهاي پيام/ب

برچسب ها: رفع ، تصرف ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.