مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در سال جاری بیش از دو میلیون لیتر سوخت به روستاها و مناطق سخت گذر استان حمل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ،موسی صابری گفت: با توجه به سرد شدن هوا و بارش برف و باران سوخت رسانی به مناطق سخت گذر این استان آغاز شده است.

وی گفت: این اداره کل در ماه های سرد سال و شرایط سخت جوی و جاده ای سوخت مورد نیاز خانوارهای ساکن در روستاهای دور دست و حاشیه جنگل ها و مراتع را تامین می کند.

وی اظهار داشت: این سوخت رسانی به منظور حفاظت از جنگل ها و مراتع و جلوگیری از بوته کنی و جلوگیری از قطع درختان برای تامین سوخت این مناطق انجام می شود.

وی افزود: میانگین مسافت طی شده برای اجرای هر سرویس سوخت رسانی حدود 120 کیلومتر است که بیشتر در جاده های سخت گذر روستایی و در جاده های خاکی انجام می شود.

صابری گفت: هم اکنون روستاییان برای گرما و پخت و پز از بوته و چوب درختان استفاده نمی کنند و آنان برای این منظور از نفت و سیلندر گاز استفاده می کنند.

وی گفت: میانزو، پیربز، قوش تپه، اینچه علیا، دربند گیفان، داشلی قلعه، گوینیک، شیرین دره، کاستان، کهنه جلگه، یموق و راستقان شهرستانهای بجنورد و مانه و سملقان از جمله این روستاها هستند که همگی در حاشیه مناطق جنگلی با ارزش هیرکانی و ایرانی - تورانی قرار دارند.

صابری افزود: سال گذشته نیز این اداره کل حدود دو میلیون و 300 لیتر سوخت به روستاها و مناطق دوردست این استان حمل کرده بود.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.


انتهاي پيام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.