سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفارزاده خبر داد

راه‌اندازی شورای عالی روابط خارجی در واحد علوم و تحقیقات

مدیرکل روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات گفت: یکی از رویکردهای دانشگاه آزاد در دوره مدیریت جدید گسترش روابط بین المللی به منظور ارتقاء سطح کیفیت علمی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات حمیدرضا غفارزاده مدیر کل روابط بین الملل این واحد دانشگاهی گفت: پس از بازدید هیأتی متشکل از رئیس و معاونین دانشگاه ورشو از واحد علوم و تحقیقات و ابراز رضایت از ظرفیت و کیفیت های علمی و پژوهشی در این واحد ، به دعوت دانشگاه ورشو هیاتی از واحد علوم و تحقیقات نیز برای بازدید به آن کشور اعزام شد.

غفارزاده با بیان اینکه دانشگاه ورشو معتبرترین دانشگاه لهستان است و در زمینه پژوهشی از اعتبار بالایی در بین دانشگاه‌ها و مراکز اروپایی برخودار است که سابقه علمی 200 ساله‌ای دارد، ادامه داد: در این بازدید، قصدنامه‌ای به منظور اعلام آمادگی برای همکاری فی مابین دو دانشگاه ورشو و واحد علوم و تحقیقات امضاء شد.

وی از امضاء موافقت نامه‌ای در آینده نزدیک با دانشگاه ورشو خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه در گام نخست به تبادل دانشجو خواهیم پرداخت که براساس آن در هر ترم دانشجویان علاقه مند و دارای استاندارد آموزشی مناسب بتوانند در دانشگاه ورشو بصورت شهریه رایگان ادامه تحصیل دهند.

مدیر کل روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: برگزاری دوره هایی با مدرک مشترک، مبادله اساتید ، پژوهش‌های مشترک و فرصت‌های پسا دکتری گام دیگر این همکاری‌های دوجانبه خواهد بود.

غفارزاده با اشاره به اینکه دانشگاه ورشو یکی از مراکز مطرح شرق شناسی و باستان شناسی در اروپا است، تصریح کرد: این دانشگاه علاقه مند به همکاری در این دو زمنیه به منظور استفاده از توانمندی‌های علمی واحد علوم و تحقیقات است.

وی با بیان این مطلب که در این سفر قصدنامه مشابهی نیز با دانشگاه لودز لهستان به امضاء رسیده است ، افزود:  برای پیگیری سیاست‌های بین الملل واحد و دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه‌هایی برای امضاء تفاهم نامه همکاری با دانشگاه اسلامی غزه، دانشگاه میشیگان غربی و دانشگاه دولتی کالیفرنیا در دست اجرا است.

وی از تأسیس شورای عالی روابط خارجی در واحد علوم و تحقیقات خبر داد و افزود: به منظور هماهنگی کامل در زمینه فعالیت‌های خارجی، شورای عالی روابط خارجی در واحد تاسیس شده است.

مدیر کل روابط بین الملل واحد علوم و تحقیقات افزود: واحد علوم وتحقیقات که متشکل از رئیس واحد، معاونین، مدیر کل روابط بین الملل، مدیر کل حقوقی، دونفر کارشناس به تشخیص ریاست دانشگاه و یک نفر نماینده از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است، این شورا وظیفه هدایت و هماهنگی فعالیت‌های بین المللی واحد را برعهده خواهد داشت.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.