سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

جمع‌آوري 12 ميليارد ريال زکات مستحبي در طارم

مدير کميته امداد طارم از جمع‌آوري 12 ميليارد ريال زکات مستحبي در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛  به نقل از روابط عمومی ؛مدير کميته امداد امام خميني شهرستان طارم با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جمع‌آوري زکات هدف از این کار را کمک به محرومين جامعه و برطرف کردن نيازهاي محرومين عنوان کرد .

صفري با اشاره به اينکه با اقدامات انجام شده 11 ميليارد و 930 ميليون ريال زکات در شهرستان طي امسال جمع‌آوري شده است، افزود :اين مبلغ شامل زکات مستحبي در قالب طرح شجره طيبه است.

وی با اشاره به اينکه هدف از جمع‌آوري زکات مستحبي کمک به نيازمندان و حل مشکلات آنها است، اضافه کرد: اين مبالغ در راستاي ساخت پروژه‌هاي عمراني از قبيل مسجد، حسينيه، امامزاده، خانه عالم، آسفالت و بهسازي معابر از محل زکات مستحبي هزينه مي‌شود.

مدير کميته امداد امام خميني شهرستان طارم با اشاره به نحوه اجراي طرح شجره طيبه، اضافه کرد: در قالب اين طرح کشاورزان و باغداران ثمرات درختان خود را به عنوان زکات مستحبي به فقرا و نيازمندان اهدا مي‌کنند.

صفری با اشاره به آثار و نتايج مثبت پرداخت زکات در جامعه، بيان کرد: پرداخت زکات به منظور حمايت از طبقات محروم جامعه صورت مي‌گيرد.

اين مسئول با اشاره به اينکه اجراي طرح زکات مستحبي يکي از رويکردهاي جديد کميته امداد در کمک به محرومان و استفاده از ظرفيت‌ها و مشارکت مردم است، اضافه کرد: اين امر موجب تامين عدالت اجتماعي در جامعه مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي دهه چهارم کميته امداد در کمک به نيازمندان و دستگيري از فقرا، افزود: بهره‌گيري از ظرفيت مساجد و مراکز نيکوکاري از اهداف کميته امداد در اين دهه است.

مدير کميته امداد شهرستان طارم با اشاره به اينکه در همين راستا مراکز نيکوکاري ايجاد شده است، خاطر نشان کرد: ساز و کار فعاليت اين مراکز به اين شرح است که هيئت امنا و معتمدين محل با نظارت کميته امداد کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي جمع‌آوري شده در مرکز را براي حل مشکلات و امور معيشتي نيازمندان محل و مددجويان کميته امداد هزينه مي‌کنند.



انتهای پیام/ش

برچسب ها: جمع آوری ، زکات ، طارم ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.