سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

دیابت یک بیماری صعب العلاج، 20هزار نفر در استان کرمانشاه پرونده دیابتی فعال دارند

رییس انجمن بیماران دیابتی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 20 هزار نفر در استان پرونده دیابتی فعال دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه  ، دکتر فاطمه رضوان مدنی به مشکلات دارویی این بیماران در سالهای گذشته به دلیل تحریم ها اشاره وگفت: در حال حاضر وضعیت دارویی این بیماران بهتر شده است.

رییس انجمن حمایت از بیماران دیابتی کرمانشاه با ابراز تاسف از اینکه تاکنون بیماران دیابتی در گروه بیماران صعب الاعلاج قرار نگرفته اند، دیابت را یک بیماری صعب العلاج عنوان کرد.

وی افزود: این بیماران تا پایان عمر نیاز به دارو و درمان دارند، همچنین باید چکاپ ماهیانه را انجام داده و بصورت مرتب جهت پیشگیری از عوارض دیابت به تخصص های مختلف چشم، کلیه، قلب و عروق و مغز و اعصاب مراجعه کنند که همه اینها قطعا هزینه بر خواهد بود.

رضوان مدنی بیان داشت: چنانچه بیماری دیابت منجر به ایجاد عوارضی از جمله کوری و یا قطع پا در آنها شود که عملا زندگی آن ها با چالش جدی مواجه شده و هزینه های سرسام آوری به آنها تحمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر هزینه های درمان، این بیماران باید رژیم غذایی مناسب با وضعیت بیماری خود را داشته باشند که همه اینها نیز برای این بیماران هزینه بر خواهد بود.

رییس انجمن حمایت  از بیماران دیابتی کرمانشاه با بیان اینکه این بیماران مرتبا نیاز به کنترل قند خون خود دارند، گفت: تاکنون از محل انجمن تعدادی دستگاه برای این بیماران خریداری شده و نیاز است تا دستگاه های بیشتری برای استفاده سایر بیماران خریداری شود تا بتوانند قند خون خود را در منزل به طور مرتب کنترل کنند.

وی در ادامه به شعار روز جهانی دیابت با عنوان "تغذیه سالم با صبحانه شروع می شود" اشاره و تصریح کرد: قطعا صرف وعده صبحانه در صورت سالم بودن آن می تواند تاثیر بسیاری در پیشگیری از ابتلا به دیابت و نیز کنترل آن داشته باشد.

رضوان مدنی با بیان اینکه در کشور 20 تا 26 آبان ماه با نام هفته ملی دیابت نامگذاری شده، به آمار رو به افزایش ابتلا به دیابت در جهان اشاره و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی ها تعداد بیماران دیابتی تا سال 2030 به بیش از 500 میلیون نفر در جهان افزایش می یابد.

وی اصلاح روش زندگی، افزایش فعالیت های بدنی به صورت انجام نیم ساعت پیاده روی روزانه، عدم استفاده از مواد سرخ کردنی و شیرینی جات و استفاده بیشتر از سبزیجات و نیز پرهیز از استرس را از جمله راهکارهای موثر در پیشگیری از ابتلا به دیابت عنوان کرد.

رضوان مدنی در پایان با اشاره به مشکلات مالی بسیار بیماران دیابتی، از همه افراد خواست تا کمک های خود را برای این بیماران به شماره حساب 0219131832006 بانک ملی مربوط به انجمن حمایت از بیماران دیابتی واریز کنند.


انتهای پیام /ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.