سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده سازمان ملل خواستار مقابله با خشونت علیه زنان افغان شد

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان از جامعه بین المللی ومسئولین دولت آفغانستان خواست تا تدابیر قاطع تر و موثرتری برای مقابله باخشونت علیه زنان ودختران خردسال افغانی اتخاذ کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  ؛ رشیده منجو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل به دنبال سفر اخیر خود به افغانستان با انتشار بیانیه ای در مورد ادامه و گسترش خشونت علیه زنان افغان به مسئولین دولت آفغانستان هشدار داده و گفته که برغم قوانین مثبتی که اخیرا دراین کشور به تصویب رسیده مسئله خشونت علیه زنان همچنان مایه نگرانی های شدیدی است.

نماینده بان کی مون دراین بیانیه تاکید کرده است که پاسخگویی در مورد جرائم علیه زنان و دختران این کشور، تقویت مقام و موقعیت زنان و تحول جامعه افغانستان باید همچنان از اولویت های برجسته دولت این کشور باشد.

وی ازمسئولین دولت افغانستان خواسته است تا با احترام به منافع زنان ودختران کشورشان تدابیر منسجم و با دوامی را برای برخورد با مسئله خشونت علیه زنان و عوامل ریشه ای این خشونت ها مورد بررسی قرار داده و در رفع این عوامل و مشکلات ناشی از آن ها بکوشند.

منجو یاد آور شده است که در دیدار خود از افغانستان و از طریق گفتگو با زنان و دختران این کشور و نیز بررسی گزارش های مربوط به این مسئله به این نتیجه رسیده است که اعمال خشونت علیه زنان در اشکال مختلف و به صورت علنی یا در خفا در این کشور همچنان ادامه دارد.

وی به عنوان نمونه به خشونت شوهران و بستگان زنان در مورد آن ها، ازدواج های اجباری در سنین پایین، فروختن و به عقد در آوردن دختران توسط خانواده ها در ازای بدهی های مالی ، مبادله عروس میان خانواده ها و بسیاری دیگر از موارد اعمال خشونت و اجحاف در مورد زنان ودختران خردسال در افغانستان اشاره کرده است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.