سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای اقتصاد کشور با بازگشت سازمان برنامه ریزی

سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور در اقتصاد کشور بسیار مؤثر است،اما در بحث احیای این سازمان نظارت و چگونگی اجرای وظایف نیز نقش بسیار مؤثری دارد.

شایان‌آرانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کشور در اقتصاد کشور بسیار مؤثر است،اما در بحث احیای این سازمان نظارت و چگونگی اجرای وظایف نیز نقش بسیار مؤثری دارد.

وی ادامه داد: اگر این سازمان به طور عملیاتی اقدامات تعریف شده‌ خودر را انجام ندهد،بحث احیای آن یک کار صوری است و اتفاق مثبتی را به دنبال ندارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: سازمان برنامه و بودجه نهادی متمرکز بود که به طور مرکزی و مستقل و از طریق کارشناسان امر، بودجه را به طور استراتژی طراحی می‌کرد.

شایان‌آرانی اظهار داشت: با حذف این سازمان اداره حوزه اجرایی کشور از حالت متمرکز خارج شد و مسئولیت‌ها به استان‌ها منتقل گردید و این امر موجب شد استان‌ها قوی‌تر برای برنامه و بودجه‌ریزی اقدام کنند و بحث بودجه‌ریزی به صورت شبکه‌ای درآمد.

وی با اشاره به اینکه غیرمتمرکز کردن بودجه کشور با توجه به اینکه اقتصاد مبتنی بر نفت کشور ایراد داشت، افزود: با توجه به ساز و کار اقتصادی کشور کل پروسه‌های موجود در این بحث با مشکلات جدی روبرو شد به طوری که مشخص نشد که بسیاری از بودجه‌ها به کجا رفته و چه شده و در این میان کسی هم پاسخگو نبود.

این کارشناس ادامه داد: با وجود اینکه احیای این سازمان بروکراسی سیستم را بالا می‌برد اما منابع تخصیصی، کنترل شده و با دقت اختصاص پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به ساختار اقتصادی کشور احیای این سازمان بهترین روش برای چرخاندن اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: احیا ، سازمان ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.