سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کاهش قیمت نفت توجه ویژه دولت به اقتصاد مقاومتی را گوشزد می‌کند

نائب رئیس خانه اقتصاد ایران با بیان اینکه سیاست‌های اجرایی دولت در نیم سال اول به طور کامل محقق نشد، گفت:‌ با توجه به کاهش قیمت نفت درآمدهای دولت در شش ماهه دوم سال نیز کاهش پیدا خواهد کرد که این مهم لزوم تهیه بودجه آینده کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی را گوشزد می‌کند.

"سیدعلی صدری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بروز چالش‌های اقتصادی برای هر کشوری امری طبیعی است، اظهار داشت: دولت بودجه هر سال خود را بر اساس برنامه‌های مالی کشور تنظیم می‌کند و این بودجه باید به طریقی باشد که پاسخگوی طرح‌های اجرایی کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه تنظیم بودجه باید با تکیه بر درآمدهای داخلی تنظیم شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های اجرایی دولت در نیم سال اول به طور کامل محقق نشد، همچنین در شش ماهه دوم سال نیز به دلیل کاهش قیمت نفت درآمدهای دولت هم متقابلا کاهش خواهد کرد، لزوم تهیه بودجه آینده کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بیشتر گوشزد می‌شود که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

رئیس هیئت مدیره خانه صنعت و معدن و تجارت جوانان ایران تصریح کرد: در صورتی که روی اقتصاد مقاومتی مانور بیشتری دهیم، خواهیم توانست ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم و با کمک به واحدهای صنعتی این موضوع را حل کنیم، البته نه اینکه تسهیلات بانکی بدهیم، بلکه باید در بخش مالیاتی، بیمه و غیره هزینه‌های بخش خصوصی را کاهش و به منابع ملی کشور کمک کنیم. 

وی افزود: دولت در صورتی که ارزش افزوده و کمک به بخش خصوصی را افزایش دهد حتی با وجود کاهش قیمت هم نفت خواهد توانست کاهش بودجه را جبران کند

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.