سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

اضافه برداشت آب های زیرزمینی عاملی برای پیشروی جبهه آب های شور

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اضافه برداشت آب های زیرزمینی باعث پیشروی جبهه آب های شور و در نتیجه زوال آب های زیرزمینی شده است.

 ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود:نهاده‌های آب، خاک و ذخایر ژنتیکی از نهاده‌های اصلی کشاورزی هستند و تولید کننده برتر، کسی است که بتواند از این نهاده‌های بهتر استفاده کند.

 وی بهره‌وری، افزایش راندمان آب و کاهش تقاضای مصرف آب در بخش کشاورزی را مهم دانست و تصریح کرد: امروزه 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و باید از طریق بهره‌وری، سهم کشاورزی را در مصرف آب کاهش دهیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: مصرف آب در بخش کشاورزی نیازمند اقدامات اساسی به منظور افزایش بهره‌وری مصرف آب است؛ زیرا محدودیت منابع آب و افزایش روز‌افزون مصرف در بخش‌‌های مختلف،‌ موجب شده تا مصرف بهینه این منبع حیاتی در کانون توجهات قرار گیرد.

 ایرانی فام تاکید کرد: ارائه بهترین راهکارهای ارتقای فرهنگ مصرف صحیح و بهینه آب در بخش کشاورزی نیاز به زیربنایی فرهنگی صحیح و مطمئن و فرهنگسازی در جامعه کشاورزی دارد.
 
انتهای پیام/ا
برچسب ها: برداشت ، آب ، شور ، تبریز ، ساری ، سمنان ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.