سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جای گزینی ارتباطات الکترونیکی به جای ارتباطات انسانی

یک روانشناس اجتماعی گفت: انسان ناچار است به دلیل نیاز به سرگرمی‌ها به وسیله‌های الکترونیکی را جایگزین ارتباطات انسانی کند.

 سیما فردوسی روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،   با اشاره به معضلات نوجوانان و جوانان و اعتیاد به تلفن همراه، گفت: یکی از معضلات نوجوانان و جوانان در جامعه امروزی اعتیاد به تلفن همراه است که در نتیجه آن الکترونیکی شدن روابط جوانان ونوجوانان با والدین آن‌ها و از بین رفتن روابط انسانی است.

فردوسی با اشاره به رفتار اشتباه خانواده‌ها در این زمینه افزود: متاسفانه والدین خودشان این گونه وسائل را در سنین پایین در اختیار کودکان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به کم شدن ارتباطات تبادلات انسانی، اظهار کرد:‌ انسان ناچار است به دلیل نیاز به گرسنگی به وسیله‌های ارتباطی جذب شود و ارتباطات الکترونیکی را جای گزین ارتباطات انسانی کند.

فردوسی خاطر نشان کرد: بهتر است نوجوانان و جوانان زیر نظر خانواده و قوانین وخیم شده به وسیله والدین، از وسایل ارتباطی استفاده کنند. در این میان خانواده وجوامع نقش پر رنگی را در ایجاد سرگرمی های پر جاذبه و کاهش اعتیاد به این مسئله را دارند.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.