سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ایجاد صنایع تبدیلی و ارتباطی سودمند بین صنعت و کشاورزی

دانشيار گروه علوم و صنايع غذايي، دانشكده كشاورزي دانشگاه تبریز گفت: ايجاد صنايع تبديلی يکي از سودمندترين ارتباطات بين دو بخش صنعت و کشاورزی است.

صُدیف آزادمرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در حال حاضر شاهد  20 الی 30 درصد ضایعات در بخش کشاورزی هستیم که معادل 20 میلیون تن محصول کشاورزی است و ارزشی برابر با 5 تا 10 میلیارد دلار برآورد شده است.

وي تصریح کرد: گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی با ایجاد فرآیندهای فرآوری و بسته بندی یکی از موثرترین گزینه های کاهش حجم ضایعات محصولات کشاورزی محسوب می شوند.

آزادمرد ادامه داد: ایجاد تنوّع در محصولات کشاورزی از طریق صنایع تبدیلی قدرت پاسخگویی بازار به مصرف کنندگان با سلیقه های مختلف را افزایش می دهد.

دانشیار گروه علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز از توسعه صادرات با بهره گیری از صنایع تبدیلی دانست و یادآور شد: کارشناسان صنایع تبدیلی را در ثبات بازار و توسعه صادرات موثر می دانند.

وی از نقش صنایع تبدیلی در حمل و نقل آسان مواد غذایی گفت و افزود: صنایع تبدیلی عامل مهمی در فرآوری محصولات کشاورزی است و با تبدیل و فرآوری محصولات کشاورزی ضمن تولید مواد غذایی و سایر فرآورده‌های با ارزش افزوده بالا، امکان نگهداری و حمل و نقل آسان محصولات فراهم می ‌شود.

آزادمرد تاکید کرد: صنايع تبديلي و تکميلی يکي از مهم ترين عواملی است که مي تواند هَدَررَفت توليدات کشاورزي را کاهش دهد.
انتهای پیام/ب
برچسب ها: ایجاد ، صنایع ، تبدیلی ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.