سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش صادرات در گرو کاهش مصرف سموم

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری ها با روش های کنترل تلفیقی، کنترل بیولوژیک و کاهش مصرف سموم باعث افزایش کیفیّت و افزایش صادرات و حفظ محیط زیست می شود.

 موسی ایزدخواه  درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کنترل بیولوژیک نه تنها باعث کاهش محصول نمی ‌شود، بلکه در بسیاری موارد باعث افزایش کیفیت و کمیت محصول نیز می ‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این که عوامل بیولوژیک و فرآورده های آنها از طبیعت اقتباس شده و خود جزء مواد ارگانیک هستند، بنابراین کنترل بیولوژیک آفات مطمئن ترین شیوه حفاظت محصولات شناخته می شود به همین دلیل به عنوان یک شاخص مهم برای سنجش میزان توسعه یافتگی در تولید محصولات کشاورزی سالم تَر و حفاظت محیط زیست محسوب می شود.

ایزدخواه ضمن بازگو نمودن راهکارهایی برای کاهش مصرف سموم ادامه داد: يكی از راهكارهاي مناسب براي كاهش مصرف سموم، استفاده از روش هاي كنترل بيولوژيک آفات است كه در اين ميان افزايش مقاومت گياه در برابر آفات از طريق پيوند بسيار مورد اقبال است.

قائم مقام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: برای دستیابی به این ویژگی ها باید محصولات تازه خوری را برای کاهش مصرف آفتکش ها و ارتقاء سطح بهداشت و سلامتی جامعه اولویت بخشید.

وی مبارزه شیمیایی را آخرین راهکار برای مدیریت آفات دانست و افزود: باید در جامعه و شبکه کشاورزی به این باور برسیم که روش‌های مبارزه شیمیایی آخرین ابزار و راهکار در مدیریت آفات کشاورزی است.

ایزدخواه تاکید کرد: روش بیولوژیک بهترین راه كنترل آفات كشاورزی در مزارع، باغات و گلخانه است.

انتهای پیام/ا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.