سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

دشمنان از تسلیم شدن ملت ایران مأیوس شده‌اند/ تکیه مسئولین به استعدادهای ملّت

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت13آبان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران،جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت13آبان بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الر حیم
 
13 آبان هر سال، يادآور طنین فريادهاي آزادي خواهي و عدالت گستري بت شکن زمان، امام خميني(ره) عليه سلطه آمريکاي جهانخوار و تبعيد ايشان است که با عطر خون‌هاي پاک و مطهر دانش آموزان عزيزي که در مقابل دانشگاه تهران بدست نظاميان رژيم منحوس پهلوي، مظلومانه به شهادت رسيدند، آغشته گرديد.
 
پس از به بار نشستن آن فريادها و رشادت ها و شهادت‌ها، با تسخير لانه جاسوسي آمريکا توسط دانشجويان پيرو خط امام، اين حرکت تکامل پيدا كرد و دور جديدي از مبارزه با‌ آمريکا آغاز شد که همچنان نیز ادامه دارد.
 
يكي از نقاط عطف تاريخ انقلاب اسلامي كه نماد در هم تنيدگي، خردمندي، درايت، عقلانيت و تجلي خشونت ستيزي و ظلم ستيزي جنبش دانشجويي مسلمان است 13 آبان سال 58 مي باشد. 13 آبان نماد شوريدن قشر فرهيخته و نخبه جامعه يعني دانشگاهيان عليه تحقيرها و تضعيف ها و غارتگري ها و دخالت هاي بي حد و حصر شیطان بزرگ، آمريكا است.
 
اما امسال تقارن عاشورای حسینی و سیزده آبان فرصتی است تا مسئولان ومردم دوباره قیام سالار شهیدان را مرور کنند. دولت باید قرائت معتبر از حادثه عاشورا را مورد توجه قرار دهد. شعار هیهات من الذله امام و اصحاب ایشان هنوز در جهان طنین انداز است.
 
کربلا الگوی همیشگی ماست. کربلا مثالی است برای این‏که در مقابل عظمت دشمن، نباید دچار تردید شد. درست است که در صدر اسلام، امام حسین(علیه السّلام) با 72نفر به شهادت رسید؛ اما معنایش این نیست که هرکس راه حسین (علیه السّلام) را می‏رود و همه کسانی که در راه مبارزه‏اند، باید به شهادت برسند.
 
ملت ایران، به یاری خدا تا امروز راه امام حسین (علیه السّلام) را آزمایش کرده و با سر بلندی و عظمت، در میان ملت های مسلمان و ملت های جهان، حضور دارد. آنچه ملت ما پیش از پیروزی انقلاب انجام داد، راه آن امام یعنی نترسیدن از خصم و تن دادن به مبارزه با دشمن مسلّط بود. در دوران جنگ نیز ملت ما با دانستن این نکته که در مقابل او، دنیای شرق و غرب و همه استکبار ایستاده است اما نترسید و با فداکاری ها به اوج عزّت و عظمت رسید و به برکت آن ایستادگی بود که اسلام عزیز شد.
 
معتقدیم آن مقاومت و ایستادگی، امروز هم واجب و لازم است. امروز قدرت استکباری امریکا می‏خواهد ملت ایران و ملت های مبارز آزادی خواه را در همه دنیا، از هیمنه پوشالی خود بترساند. امروز سیاستی که امریکا به دستیاران خود املا می‏کند، این است که هر مقاومتی در راه تسلّط مطلق استکبار  باید از بین برود. دشمن، منتظر اظهار ضعف از طرف ملتِ طرفدار قرآن و اسلام است و ما نباید این فرصت و امکان را به دشمن بدهیم که خیال یا احساس کند که در میان ما، ضعفی وجود دارد.
 
دشمنان باید از تسلیم شدن ملت ایران مأیوس شوند. مسؤولین نیز باید به استعدادهای ملّت تکیه کرده و دست حاجت به طرف دشمن دراز نکنند. امروز، آن روزی است که دولت نباید با خطای محاسباتی خود را در موضع ضعف ببیند و دچار ترس و تردید شود. چرا که با ایمان به خدا و اتکا به مردم و ظرفیت داخلی می توان بر دشمن غلبه کرد.
 
معتقدیم جمهوری اسلامی برای گذر از این پیچ تاریخی و فتح قله ها روزهایی سختی در پیش رو دارد. روزهایی که برای گذر از لحظات سخت و نفس گیر آن باید به اسلحه صبر و بصیرت در تبعیت از ولایت مجهز بود.
 
جامعه اسلامي دانشجویان دانشگاه تهران با توكل و اميد به آينده در راستاي تداوم انقلاب اسلامی اين ميراث عظيم امام و شهدا، تمام همت خود را به كار خواهد بست و بار ديگر با رهبر انقلاب اسلامی تجديد بيعت كرده و اجراي منويات ايشان را اولويت اصلي خود مي‌داند.

انتهای پیام/
برچسب ها: 13آبان ، دانشگاه ، دولت ، مسئولین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.