سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزیان به باشگاه خبرنگاران خبر داد

حضور 33 مرز فعال در کشور / تعرفه ترانزیت در سازمان راهداری بالا نیست

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر برای ترانزيت تعرفه بالایی توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دريافت نمی‌شود.

داود کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر 33 مرز فعال در كشور وجود دارد، افزود: از اين تعداد 23 مرز زمينی و 10 مرز آبی در حال فعاليت در امور صادرات، واردات و ترانزيت كالا هستند.

وی در ادامه افزود: براساس آخرين دستورالعمل ساماندهی و تقويت مديريت مبادی ورودی و خروجی زمينی كشور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به عنوان مدير پايانه‌های مرزی تعيين شده و مسئوليت مرزهای دريايی نيز به عهده سازمان بنادر و دريانوردی است.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در حال حاضر به جز مرز پرويزخان كه عمليات عمراني آن در دست اجرا است اظهار داشت: در ساير مرزهای زمينی كشور همه مستحدثات از جمله سالن‌های مسافری و تجاری در حال بهره‌برداری است.

کشاورزیان در ادامه توضیح داد: ترانزيت يك فرآيند چندوجهی است و ارگان‌های متعددی در آن دخيل هستند ولی برخی تعرفه‌ها مربوط به ساير ارگان‌های مستقر در پايانه‌های مرزی است.

وی در ادامه تصریح کرد: آنچه كه به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برمي‌گردد آن است كه در حال حاضر برای ترانزيت تعرفه بالايی توسط اين سازمان دريافت نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای در ادامه اظهار داشت: فقط به منظور نگهداری از راه‌ها بابت هر تن كيلومتر پيمايش كالاهای ترانزيتی ميزان 20 ريال دريافت می‌گردد كه اين مقدار برای ارتقاء بهتر راه‌ها در حال بازنگری است، البته لازم به ذكر است اين مبلغ از صاحب كالای خارجی دريافت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر همكاری‌های خوبی بين سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و گمرك جمهوری اسلامی ايران برقرار شده است و هر دو در تلاش هستند تا زمان و هزينه‌های ترانزيت كالا از كشور را كاهش داده و مشكلات مربوط به آن را تا آنجا كه ممكن است مرتفع كنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترانزیت ، جاده ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.