سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحويل گاز نيروگاهي امسال 10 ميليارد متر مکعب افزايش مي يابد

گاز تحويلي به نيروگاههاي کشور تا پايان امسال بر اساس برنامه ريزي انجام شده 10 ميليارد متر مکعب نسبت به مدت مشابه پارسال، افزايش مي يابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مدير گازرساني شرکت ملي گاز ايران با بيان اينکه افزايش گازرساني به افزايش ظرفيت توليد و از سوي ديگر سرماي هوا و رشد مصرف در بخش خانگي بستگي دارد،  گفت: در نيمه نخست امسال، 7,7 ميليارد متر مکعب گاز بيش از نسبت مدت مشابه پارسال به نيروگاهها تحويل شد.

ناصر ابراهيمي افزود: در نيمه دوم امسال، با افزايش تحويل بيش از 2 ميليارد متر مکعب گاز به بخش نيروگاهي، حجم تحويل گاز به اين بخش نسبت به سال گذشته، 10 ميليارد متر مکعب افزايش خواهد يافت.

به گفته وي، در 6 ماه نخست امسال در مجموع 33 ميليارد متر مکعب گاز به نيروگاهها تحويل شده است.

وي خاطرنشان کرد: در فصل سرما بصورت ميانگين پيش بيني شده است روزانه 50 ميليون متر مکعب گاز به بخش نيروگاهي تحويل شود که اين ميزان نسبت به پارسال افزايش خواهد يافت.

وي يادآور شد: در زمستان سال گذشته تحويل گاز به نيروگاههاي کشور با محدوديت 35 ميليون متر مکعبي مواجه شد و بصورت ميانگين روزانه 30 ميليون متر مکعب گاز به نيروگاهها تحويل شد.

مديرعامل شرکت ملي گاز ايران نيز پيشتر گفته بود: افزايش گازرساني به نيروگاههاي کشور در 6 ماه نخست امسال، 5 ميليارد دلار صرفه جويي به همراه داشته است.

به گفته حميدرضا عراقي، با توجه به جايگزيني گاز با فرآورده هاي نفتي در نيروگاهها و مقايسه قيمتها مشخص شد که از مصرف سوخت مايع به ارزش 5 ميليارد دلار جلوگيري شده است.

کاهش ارسال گاز به نيروگاهها به معناي وارد کردن روزانه 100 ميليون ليتر (معادل 100 ميليون دلار) گازوييل به کشور است، بنابراين مي توانيم با مصرف بهينه در بخش خانگي و افزايش تحويل گاز به نيروگاهها، ارزش افزوده ايجاد کرده و از خروج ميزان زيادي ارز از کشور جلوگيري کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملی ، گاز ، نیروگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.