سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر خارجه ایران: "پاکستانی" با ثبات و قدرتمند می خواهیم

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار مشاور عالی نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار پاکستانی با ثبات، امن و قدرتمند در همه زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،"ابراهیم رحیم پور" که برای انجام دیدار یک روزه در اسلام آباد بسر می برد در دیدار "سرتاج عزیز" مشاور نخست وزیر در امور خارجی و امنیت ملی پاکستان مسائل مرزی را به طور شفاف و مفصل مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
سرتاج عزیز از این موضوع که ایران و پاکستان باید در سطوح مختلف مسائل مرزی و راهکارهای پیشگیری از آن را مورد بازگویی مجدد قرار دهند، به خوبی استقبال کرد و آن را برای دو طرف بسیار حائز اهمیت دانست.
 
معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه باید به یک راه حل مناسب برسیم که بتواند نگرانی های ایجاد شده در هر دو کشور را برطرف کند، گفت: بخشی از این مسائل مرزی در واقع در اختیار ایران و پاکستان نیست و مداخلاتی است که فراتر از منطقه برای فاصله انداختن بین دو کشور ایجاد شده است.
 
وی گفت: ایران و پاکستان دارای مرزهایی هستند که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد. مرز ایران و پاکستان مرزی است که در طول تاریخ همواره مرز امن بوده اما اخیرا با شیطنت هایی مواجه شده که باید آن را مهار کنیم.
 
سرتاج عزیز مشاور عالی نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار تاکید کرد: هرگز از هیچ گونه اقدام و یا عملیاتی علیه ایران حمایت نکرده و نخواهیم کرد.
 
وی گفت: عواملی که در ناآرامی های مرزی ایران و پاکستان دخالت دارند در واقع دشمنان روابط دوستانه و برادرانه دو کشور هستند و قصد دارند این روابط مردمی و ریشه دار را تخریب کنند.
 
رحیم پور همچنین با "اعزاز احمد چودری" قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان نیز دیدار کرد و قرار است دیدار دیگری نیز با :"شاهد خان" قائم مقام وزارت کشور پاکستان انجام دهد.
انتهای پیام /ض

منبع :ایرنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.