سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناشران خصوصی شاهد مرگ خود هستند

هزینه‌های چاپ بالا، حمایت نکردن دولت و وزارت ارشاد باعث شده که ناشران خصوصی شاهد مرگ انتشارات خود باشند.

محمدرضا حاجی‌آبادی مدیر انتشارات هزاره‌ ققنوس در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در دوره‌های گذشته اشغالگران برای اینکه فرهنگ مردم را از بین ببرند، اقدام به کتاب سوزی می‌کردند ولی در سال‌های گذشته این کتاب‌سوزی به کتابخوان نشدن مردم تبدیل شده است.

وی گفت: در سال‌های گذشته مسئولان با شگردهای مختلف کاری کرده‌اند که مردم سمت کتاب نروند و در این زمینه دولت ، ناشر و نویسنده مقصر است.

حاجی‌آبادی افزود: اقدامات پنهان حوزه نشر باعث شده که ناشران دولتی نویسندگان مطرح شده را جذب کنند و به جای نوشتن یک کتاب فاخر به دنبال منافع مادی آن باشند و کتابی که در نسخه‌های قبلی 11هزار جلد تیراژ داشت به کمتر از هزار جلد برسد.

وی تصریح کرد: در دولت‌های قبل، وزارت ارشاد اقدامات حمایتی انجام و حمایت‌هایی از قبیل حق تالیف، حق انتشارات و بحث خرید کتاب را انجام می‌داد.

وی در ادامه گفت: از مجموع تیراژهای عرضه شده یک ناشر50 تا 60 جلد آن را وزارت ارشاد خریداری و به کل کشور ارسال می‌کرد وحتی شورایی به عنوان شورای خرید کتاب وجود داشت که در دوره این دولت، این شورا فعالیت چشم گیر ندارد.

وی خاطر کرد: اگر وضع به همین شکل پیش رود فقط ناشران دولتی می‌توانند فعالیت کنند و مدیران انتشارات خصوصی باید به دنبال شغل‌های دیگر غیر از انتشارات باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.