سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سازمان تامین اجتماعی:

بی توجهی به حوزه نظارت و بازرسی دارای تبعات نامناسب است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی گفت: سخت گیری بیش از حد و همچنین عدم توجه کافی به حوزه نظارت و بازرسی، هر دو دارای تبعات نامناسب و آفت هایی برای مجموعه خواهد بود.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،منصور اعتصامی در دومین همایش سراسری بازرسی مدیرعامل، روسا و کارشناسان ارشد بازرسی تامین اجتماعی سراسر کشور گفت: فعالیت نظارتی و کنترلی در سازمان باید منطقی و متناسب باشد و در صورتیکه حوزه های نظارتی از قبیل بازرسی و کنترل سازمانی، عملکرد مناسبی نداشته باشد، امکان بروز مشکلات اجتماعی افزایش می یابد.

وی بر لزوم توجه به ساختار مناسب در حوزه بازرسی و نظارت تاکید کرد و افزود: ساختارهای نظارتی در صورتی می توانند پاسخگوی نیازها باشند و به وظایف خود عمل کنند که بر اساس مطالعه و بررسی شکل گرفته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، فعالیت های فرهنگی را در کنار بازرسی و نظارت شروط لازم و کافی برای رفع مشکلات و به حداقل رساندن تخلفات دانست و گفت: اقدامات و برنامه های مربوط به فرهنگ سازی و اعتمادسازی رافع مسوولیت بازرسی نیست و این تصور که می توانیم از طریق فرهنگ سازی، تخلف زدایی جامع کنیم، بی معناست و انواعی از اهرم های کنترلی باید وجود داشته باشد تا زمینه های تخلف کاهش یابد.

اعتصامی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات و خطاها ناشی از ناآگاهی از مقررات است افزود: در این راستا برای آگاهسازی جامعه از قوانین و مقررات باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و قوانین و مقررات باید برای اقشار گوناگون جامعه توضیح داده شود که البته ساده و قابل فهم عامه کردن قوانین نیز از ضرورت های قطعی است.

معاون سازمان تامین اجتماعی، بازرسی را موضوعی نیازمند استمرار و تذکر دائم دانست و گفت: نقش موثر پیشگیری از جرم نیز باید در وظایف بازرسان مورد توجه باشد.

اعتصامی بر لزوم شفاف سازی دامنه صلاحیت ها و اختیارات بازرسان تاکید کرد و افزود: حیطه اختیارات بازرسی تنها مربوط به مسایل مالی و اخلاقی نیست و کنترل و نظارت مسایل فرهنگی و اجتماعی نیز می تواند در دستور کار بازرسان قرار گیرد.

وی ادامه داد: نوع برخورد با شرکای اجتماعی نیز ممکن است نیازمند تذکر باشد و بازرسی می تواند در این امر نیز موثر واقع شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.