به گزارش
گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر محمد آقاجانی دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده رییس دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاون درمان وزارت بهداشت میباشد، لذا طی برنامه ریزی های انجام شده سیاست هایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامههای نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.
وی ادامه داد کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت نمایندگان معاونتهای درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد که مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستان های تابعه در اجرای وظایف و مسئولیتهای تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.
آقاجانی افزود: تاکنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را به عمل آورده اند که ما حصل این نظارت ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفین بوده است. از سوی دیگر اعضاء دبیرخانه اجرایی ستاد تحول نظام سلامت نیز سه سفر استانی به اراک، تبریز و کردستان داشته و ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در بیمارستان های وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی مذکور به ارائه راهکار جهت حل چالش ها و مشکلات پرداختند.
گفتنی است، پیرو اجرای برنامه تحول نظام سلامت به 825 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 20001590 رسیدگی و پیگیریهای لازم در این زمینه بعمل آمده است.
انتهای پیام/