سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشتی هنرمندان با موزه‌ هنرهای معاصر تهران / چهره‌هایی که 8 سال قدم در موزه نگذاشته‌اند

موزه هنرهای معاصر تهران امشب میزبان هنرمندانی بود که 8 سال برای هیچ برنامه‌ای به موزه نیامده بودند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران نمایشگاه "نوسنت گرایی در هنر معاصر ایران" با حضور هنرمندانی چون "علی اکبر صادقی"، " نصرالله افجه‌ای"، "قباد شیوا"، "ساعد مشکی"، "محمدابراهیم جعفری"، "مجید ملانوروزی" رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، احسان آقایی معاونت موزه و حسن نوفرستی مسئول برنامه‌های هنری موزه و .... در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

مجید ملانوروزی در این مراسم گفت: نمایشگاه "نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران" نمایشگاهی خاص است که چهار ماه برای برگزاری آن زمان صرف می‌شد.

وی افزود: شاید نمایشگاه شتابزده به نظر بیاید اما نمایشگاه بسیار خوب و ارزشمندی است.

ملانوروزی اظهار داشت: در هر کشوری برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها نیازمند سال‌ها برنامه‌ریزی است اما خوشبختانه این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر تهران به شایستگی افتتاح شد.

محمدابراهیم جعفری هنرمند نقاش در این مراسم عنوان کرد: نمایشگاه "نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران" یک اتفاق خوب است و شوقی که در کارها دیده ‌می‌شود چشم‌ها را مشتاق می‌کند که این آثار را ببینند.

فرناز محمدی دبیر نمایشگاه "نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران" بیان کرد: این نمایشگاه رویکردهای متفاوت به سنت را از دریچه‌ی نگاه هنرمندان به نمایش می‌گذارد و بخش تحلیلی این نمایشگاه هم آثاری متفاوت را هویدا می‌کند.

دبیر این نمایشگاه افزود: در نمایشگاه "نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران" آثاری از سال‌های 1320 تاکنون به نمایش گذاشته شده و بخشی از این آثار از گنجینه‌ی گرانبهای موزه هنرهای معاصر تهران است.

وی با اشاره به برخی از هنرمندان عنوان کرد: در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون "محمد جوادی‌پور"، "احمد اسفندیاری"، "منوچهر شیبانی"، "جلیل ضیاء‌پور"، "ابوالقاسم سعیدی"، "فرامرز پیرآرام"، "صادق تبریزی"، "حسین محجوبی"، "حسین زنده‌رودی"، "رضا مافی"، "منصور قندریز" و ... ارائه شده است.

گفتنی است از حاشیه‌های این نمایشگاه حضور هنرمندانی و گالری‌دارانی چون لیلی گلستان، علی اکبر صادقی و ... بود که 8 سال در هیچ افتتاحیه‌ای در موزه‌های هنرهای معاصر تهران شرکت نکرده بودند و امشب پس از سال‌ها اولین حضورشان در افتتاحیه‌ی نمایشگاه "نوسنت‌گرایی در هنر معاصر ایران" بود.  

شایان ذکر است که این نمایشگاه 3 ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان از فردا می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.


انتهای پیام/رس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.