سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

رونمایی از تندیس مشاهیر گیلان در منطقه آزاد انزلی

در مراسم ویژه ای از تندیس هفت تن از مشاهیر گیلان با حضور خانواده های آنان در منطقه آزاد انزلی رونمایی شد. رونمایی کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، در این مراسم که جمعی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و هنر استان حضور دارشتند، از تندیس میرزا کوچک خان، سردار شهید حسین املاکی ، آیت الله العظمی بهجت فومنی ، دکتر محمد معین ، میر احمد سید فخری نژاد ملقب به شیون فومنی ، کیومرث صابری ، سیروس قایقران رونمایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این مراسم با اشاره به پیشینه درخشان فرهنگی در گیلان و تجلیل از فرهیختگان گفت : باید اندیشید چگونه می توان شجاعت شهید املاکی ، اخلاق مداری و افتخار آفرینی ملی سیروس قایقران و دیگر خصلتهای مهم و ارزشمند و تاثیرگذار مفاخر را الگو قرار داد و ترویج و نهادینه کرد .

رضا مسرور افزود : سازمان منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد ، در این بخش برنامه های فرهنگی گوناگونی را با استفاده از افکار و ایده های نو و موثر صاحب نظران و متخصصان اجرایی کند.

در ادامه این مراسم ، سید ضیاء الدین شفیعی معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ، مهدخت معین فرزند دکتر محمد معین ، حامد سید فخری نژاد فرزند ارشد شیون و بهرام زرگری مرندی سازنده تندیس ها در باره نحوه انتخاب این هفت نخبه گیلانی و خدمات ارزشمند آنان در عرصه های علم و عمل و نقش هنر در معرفی شخصیت های برجسته استان مطالبی بیان کردندو درپایان سرود میرزا و چند برنامه فرهنکی اجراشد.

سید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی ، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت : گیلان سرزمین مفاخر فراوان و سرامدان بسیاری است و ما از میان نامهای درخشان بسیار و چهره های ملی ماندگار ، نخست نام و سرگذشت 200 گیلانی را فراهم اوردیم .

' سید ضیاء الدین شفیعی ' اظهار کرد : با مشورتهای فراوان از این جمع باشکوه 200 نفره نام هفت تن را برکشیدیم که هر یک نماینده کاروانی از مفاخر بودند .

وی با اشاره به ساخت تندیس ها در مدت هفت ماه توسط استاد بهرام زرگری مرندی خاطرنشان کرد : در طراحی چهره هر یک از مفاخر ، بازتابی از شخصیت تاریخی آن ها لحاظ شده است .

حضور ' شاهین جنگلی ' ، از نوادگان میرزا ' محمد علی جنگلی ' برادر میرزا کوچک خان جنگلی در مراسم رونمایی از تندیس میرزا از نکات جالب توجه این برنامه بود.

انتهای پیام/ز

منبع:ايرنا

برچسب ها: رونمایی ، تندیس ، مشاهیر ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.