سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

اگر نتوانیم کیفیت را در دانشگاه جاری سازی کنیم، ضربه خواهیم خورد

مهرعلی‌زاده گفت: اگر نتوانیم کیفیت را در دانشگاه جاری سازیم ضربه خواهیم خورد و در صورت مدیریت نظام تضمین کیفیت می‌توانیم از این فرصت طلایی برای ارتقای مهارت آموزش عالی و بهبود بهره وری اقتصادی کشور استفاده ببریم.

دکتر مهرعلی‌زاده معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تبیین نوینی از سیاست‌های جدید دانشگاه با رویکرد مهارتی را در پذیرش بهمن‌ ۹۳ می‌­بایست در نظر گرفت. 

وی گفت: نگاهی نو در دانشگاه جامع علمی ـ‌کاربردی نسبت به مأموریت دانشگاه باید داشته باشیم، ایجاد، طراحی و گسترش رشته‌ها، مدرسان، فرایند‌ها، ارتباط با بازار کار و دستگاه‌های اجرایی، تجاری سازی فناوری و افزایش بهره وری را باید مد نظر قرار داد. 

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر عمدتا در تصمیم گیری‌های استراتژیکی برحسب نگرش خود روندهای مطلوب و خوشایندی را شناسایی کرده و بر آن‌ها پافشاری کردیم در حالیکه چنین روند‌هایی آسیب‌هایی جدی بر نظام تشکیل مهارت در سطوح آموزش عالی به دنبال داشته است، خاطر نشان کرد: به دلیل همین نگاه یک جانبه گرایی متاسفانه دیگر روند‌های واقعی اما ناراحت کننده و ناخوشایند را نادیده گرفتیم که بارز‌ترین آن تقویت روحیه مدرک گرایی و کاهش کیفیت آموزش مهارتی در مراکز بوده است. این مساله به ما می‌گوید که باید تلاش کنیم تا در کنار قوت‌های بیشمار دانشگاه علمی کاربردی برخی ضعف‌های خود را شناخته و درصدد اصلاح آن‌ها برآییم. 

وی افزود: مساله دیگری که دانشگاه جامع علمی کاربردی را با تهدید مواجه ساخته است مساله کم اهمیت دانستن تغییرات تدریجی است به گونه‌ای که پژوهش‌های انجام شده در روان‌شناسی اجتماعی و جامعه‌شناسی فرهنگی در خصوص تصمیم گیری انسان‌ها نشان می‌دهد که افراد معمولا به تغییراتی که حول یک رویداد بزرگ شکل می‌گیرند بیشتر اهمیت می‌دهند تا تغییراتی که نتیجه انباشته شدن تدریجی و بسیار آهسته تحولات جزئی هستند. 

وی گفت: اگر نتوانیم کیفیت را در دانشگاه جاری سازی نماییم ضربه خواهیم خورد و در صورت مدیریت نظام تضمین کیفیت می‌توانیم از این فرصت طلایی برای ارتقای مهارت آموزش عالی و بهبود بهره وری اقتصادی کشور استفاده ببریم ضمنا جلسات کمیته منطقه‌ای جهت پذیرش بهمن‌ماه ۱۳۹۳ تا ۳۰ مهرماه با بررسی درخواست‌های دوره‌های مراکز علمی ـ کاربردی استان‌های سراسر کشور ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.