دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده ریاست دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است، لذا طی برنامه ریزیهای انجام شده سیاستهایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامههای نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.
وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عضویت نمایندگان معاونتهای محترم درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد که مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی ahavol.behdasht.gov.ir، پایش برنامههای ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستانهای تابعه در اجرای وظایف و مسئولیتهای تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.
آقا جانی افزود: تا کنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازدیدهای دقیقی را به عمل آوردهاند که ماحصل این نظارتها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفین بوده است. از سوی دیگر اعضاء دبیرخانه اجرایی ستاد تحول نظام سلامت نیز سه سفر استانی به اراک، تبریز و کردستان داشته و ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در بیمارستانهای وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی مذکور به ارائه راهکار جهت حل چالشها و مشکلات پرداختند.
همچنین پیرو اجرای برنامه تحول نظام سلامت به 825 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 20001590 رسیدگی و پیگیریهای لازم در این زمینه بعمل آمده است.
انتهای پیام/