سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر خلاف بسیاری از تصورات؛

حملات قلبی لزوما با درد بازوی چپ آغاز نمی‌شوند

بر خلاف بسیاری از تصورات، حملات قلبی لزوما با درد ناحیه بازوی چپ آغاز نمی‌شوند و ممکن است این عارضه با درد در ناحیه آرواره، تهوع و عرق شدید همراه باشد.

مهدی هنرور متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: حملات قلبی به طور عمده با در در ناحیه جناغ و بازوی چپ همراه است و این درد‌ها به تدریج به دیگر قسمت‌ها گسترش می‌یابد. 

وی با اشاره به اینکه درد قفسه سینه و بازوی چپ می‌تواند علت متفاوتی داشته باشد، افزود: بر خلاف بسیاری از تصورات، حملات قلبی لزوما با درد در ناحیه بازوی چپ آغاز نمی‌شوند و ممکن است این عارضه با درد در ناحیه آرواره، تهوع و عرق شدید همراه باشند. 

هنرور با بیان اینکه باید در آرواره‌ها و فک نیز توجه جدی داشت، یادآور شد: در طول یک حمله قلبی ممکن است هیچ احساس دردی در ناحیه قفسه سینه به وجود نیاید و درد بازوی چپ نیز خیلی با تاخیر بروز کند. 

وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه درد در ناحیه قفسه سینه، بازو و آرواره به وجود آید و این درد به مدت طولانی بر فرد و عارض شود، باید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کرده و فرد تحت معاینه و در صورت نیاز تحت درمان مناسب قرار گیرد. 
 


انتهای پیام/
برچسب ها: قلب ، عروق ، قفسه سینه ، درد ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.