به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، ايرج نصوحي مدير توسعه فولادسازي فولاد مبارکه در اين رابطه گفت: با توجه به افزایش تولید فولاد مذاب تا 7.2 میلیون تن در سال و در ارتباط با درخواست مشتریان فولاد مبارکه برای تولیدات تختالهايي که با هوا خنک ميشوند و از آنجائیکه تمام تختالهاي تولیدی به وسیله جرثقیلهای 27 و 28 جابجا و خنک ميشدند که پاسخگوی افزایش تولیدات جدید نبود، طرح توسعه واحد 28 و اجراي ميز غلتکي در امتداد ماشين شماره چهار که از مزيتهاي بالايي هم برخوردار بود در دستور کار قرار گرفت.
وی در خصوص چگونگي اجراي اين پروژه افزود: پس از مطالعاتی که توسط کارشناسان واحد ریخته گری انجام گرفت قرار شد این پروژه که دارای کمترین موانع رو و زیرزمینی بود اجرا گردد که اين کار با همکاری کارشناسان تعمیرات ریختهگری، واحد 28 ،خدمات فنی فولادسازی، بازرسی فنی، شرکتهاي داخلي طرف قرارداد و شرکت فنی مهندسی فولادمبارکه اصفهان که کارهای مهندسی این پروژه را بر عهده داشت، انجام شد.
وي با اشاره به اين مطلب که در اين پروژه استفاده از توانمنديهاي ساخت داخل به شدت موردتأکيد مديريت سازمان قرار گرفته بود تصريح کرد: درحين اجراي اين پروژه از نظر اقتصادي و فني نيز به نتايج خوبي دست يافتيم که اهم آنها عبارتند از: استفاده از 101غلتک موجود در انبارها، استفاده حداکثر از جعبه دندههای موجود در انبارهای مجتمع برای 101 غلتک مورد نیاز پروژه،دستیابی به دانش ساخت موتورهای میز غلتکی برای اولین بار در ایران بوسیله شرکت جمکو، طراحی سیستم اتوماسیون میز غلتکی و ساخت آن در شرکت ساتهای ایران، طراحی میز، ساپورتهای میز غلتکی و پوشر و ساخت آن در ایران، طراحی فونداسیونها و اجرای عملیات ساختمانی این پروژه به دست پرتوان کارشناسان داخلي.
مدير توسعه فولادسازي فولاد مبارکه در خصوص ديگر جزئيات چگونگي اجراي کار در اين پروژه افزود: پس از تکمیل فعالیتهای مهندسی بوسیله گروه فوق الذکر که منجر به خودباوری کارشناسان مجتمع در راستای کار دسته جمعی شد، قرارداد اجرای این کار در تاریخ 1/8/90 به شرکت توکا EPC واگذار گردید و با مدیریت توسعه فولادسازی و نظارت شرکت فنی مهندسی در تاریخ 31/6/93 اجرای عملیات پایان و این خط راه اندازی شد.
ايرج نصوحي پيرامون آثار بهرهبرداري از اين ميز غلتکي در فرآيند توليد اظهار داشت: با اجرای این پروژه، تختالهاي توليد شده در ماشین ریخته گری چهار که حدود 3/1 میلیون تن در سال می باشد(بدون استفاده از جرثقیلهای 27 و 28 که دارای ترافیک زیاد میباشد) وارد سالن های OP,NO,MN واحد 28 می گردند و بوسیله جرثقیلهای موجود آن سالنها که دارای ترافیک کمتری میباشند جابجا و پس از خنک شدن با هوا به نورد گرم منتقل میگردند.
وی هزینه اجرای این پروژه را حدود 80 میلیارد ريال اعلام کرد و افزود: اين امر با توجه به صرفه جوئی ناشي از استفاده قطعات موجود و بکارگیری ظرفیت های موجود واحد 28 انجام شد که بهره وری بالايي را برای شرکت فولاد مبارکه به همراه خواهد داشت.
وي درهمين راستا از کلیه پيمانکاران و واحدهاي شرکت فولادمبارکه اصفهان بويژه کارکنان بهرهبرداری فولادسازی که در تعریف طرح، مهندسی و اجرای آن صميمانه کمک کردند، تشکر و قدردانی نمود.
انتهای پیام/ش