مدير کل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصي سازي از تخصیص 32 هزار و 760 میلیارد ریال سود سهام فولاد مبارکه به سهام عدالت از زمان واگذاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مختاری با ذکر اين مطلب که در سال 1385 بنا بر تصويب هيأت وزيران 30 درصد سهام فولاد مبارکه به ارزش 906 ميليارد تومان به سهام عدالت اختصاص يافت، گفت: در مجموع 9 سالي که از اين مصوبه ميگذرد تا به امروز 3276 ميليارد تومان سود نقدي از محل سهام فولاد مبارکه به سهام عدالت اختصاص يافته است که تقريباً 3 برابر ارزش سهام در نظر گرفته شده اوليه است.

وي خاطر نشان کرد: با توجه به قيمت روز هر سهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان که امروز در پائين ترين سطح خود قرار دارد، ملاحظه ميکنيم که در اصل، 906 ميليارد تومان سرمايه گذاري اوليه سهام عدالت، امروز 1740ميليارد تومان ارزش روز آن مي باشد و بطور ميانگين شرکت فولاد مبارکه 50 درصد بازده براي سهام عدالت ايجاد کرده است که بخشي از آن براي افزايش سرمايه در نظر گرفته شده است.

وي خاطر نشان کرد: اگر چه بطور مقطعي بعضاً رکود در بازارهاي جهاني فولاد را مشاهده ميکنيم اما فولاد يک محصول استراتژيک است و فرآورده هاي آن همچنان مورد نياز صنايع خواهد بود. از اين رو با توجه به عملکرد موفق فولاد مبارکه و برنامههاي خوب اين شرکت در توسعه هاي خود، سهام عدالت با افزايش سرمايه اين شرکت موافقت کرد که اميدواريم با بهرهبرداري از اين توسعهها و رونق جهاني فولاد، شاهد سوددهي و پيشرفت روزافزون فولاد مبارکه باشيم.

مدير کل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصي سازي در خاتمه سخنان خود افزود: سهامداران زيادي تاکنون از حاصل زحمات مديران، کارشناسان و کارکنان فولاد مبارکه منتفع گرديدهاند، فلذا ما به سهم خود به نمايندگي از سهام عدالت از اين زحمات قدرداني مينمائيم.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.