سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

انگیزه ماندگاری متخصصین در مناطق محروم کافی نیست

اگرچه تعدادی بیمارستان در مناطق محروم احداث شده است و یا در حال احداث است اما به علت عدم توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات یا اینگونه طرح‌ها نیمه تمام است یا اینکه متخصصین، حاضر به کار در شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده نمی‌شوند.

مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه به علت مدیریت نادرست و عدم بررسی کار‌شناسی برخی طرح‌ها، امروز شاهد احداث برخی بیمارستان‌ها در شهرستان‌هایی هستیم که اعتبار لازم برای تجهیز و جذب نیروی انسانی ندارند یا اینکه بیمارستان احداث شده است و به علت همین مشکلات خالی از نیروی انسانی باقی مانده است. 

وی گفت: اینگونه مشکلات موجب می‌شود انگیزه متخصصین و ماندگاریشان برای کار در شهرستان‌ها بسیار پایین باشد و با توجه به اینکه حقوق کار در اینگونه مناطق بسیار در مقایسه با شهرهایی همچون تهران ناچیز است، پزشکان حاضر به کار در اینگونه مناطق نیستند. 

وی تصریح کرد: به‌هر حال مشکلات کنونی حوزه سلامت حاکی از این است که مدیریت منابع و توزیع تجهیزات عادلانه نبوده است و باید برای رفع مشکلات عدیده مناطق محروم در بسیاری از طرح‌ها و عملکرد‌ها بازنگری صورت گیرد. 

ضمن اینکه دولت فعلی نیز معتقد است که تامین اعتبار بیمارستان‌های مناطق محروم و شهرستان‌ها بسیار پرهزینه است و ادامه فعالیت در اینگونه مناطق اعتبارات زیادی می‌خواهد. 



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.