بیمارستان صحرایی پاکدشت ورامین به همت بسیج جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی پائیز امسال راه اندازی می شود.

دکتر محمدولی رضاپور رئیس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیمارستان صحرایی پاکدشت ورامین در جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به محرومین این منطقه راه اندازی خواهد شد.
 در این بیمارستان پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان در رشته های مختلف علوم پزشکی کار مداوای بیماران را انجام خواهند داد و در صورت نیاز به درمان بیشتر به مراکز درمانی دانشگاه شهید بهشتی ارجاع داده می شوند.
 
وی افزود: بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با 4 کمیته فعال امداد و درمان، فرهنگی، علمی پژوهشی و جذب در طی دوران فعالیت خود توانسته خدمات قابل توجهی را برای دانشجویان و همچنین مناطق محروم کشور انجام دهد.
 
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی انجام شده تصریح کرد: از ابتدای سال 91 تاکنون بیش از 20 برنامه فرهنگی و تربیتی توسط بسیج جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی اجرا شده که از جمله آنها برگزاری جشن اعیاد مذهبی، انتشار نشریه بصیرت و طرح سخنرانیها و فرمایشات امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری و استاد مطهری و طرح مسابقه از این بیانات است که تاکنون 2 مسابقه آن در سطح کل دانشگاه ها، بیمارستانها و مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی تهران برگزار شده است.
 
شرکت 1400 نفر از بسیجیان پزشکی در طرح محفل انس یا قرآن
 
دکتر رضاپور در ادامه با اشاره به سایر فعالیتهای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: طرح ویزیت رایگان و اعزام متخصصین به مناطق محروم استان تهران و سایر نقاط کشور هم از جمله خدمات قابل توجه ارائه شده می باشد که با استقبال بسیار خوب مردم مناطق محروم کشور مواجه شده است وکسب تجربیات زیاد در این حوزه باعث عزم و اراده بیشتر بسیجیان جامعه پزشکی برای ارائه خدمات بیشتر شده است.
 
وی افزود: تشکیل تیم های اضطراری بسیج جامعه پزشکی جهت انجام امداد و درمان در مواقع اضطراری سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی است که با تشکیل این تیم ها تحول مهمی در خدمات رسانی دراین مواقع حساس بوجود آمده است که افراد علاقمند  پس از ثبت نام در کلاسهای آموزشی مهارتها وتخصص های لازم جهت ارائه خدمت لازم را در مواقع بحرانی فرا می گیرند.
 
دکتر رضا پور یاد آور شد: بسیح جامعه پزشکی در حوزه های متعدد دیگری نیز فعالیت دارد که بحث های علمی پژوهشی، برگزاری کنفرانس های علمی در مجموعه دانشگاه ها، کارگاه های احیای ریوی و قلبی، کلاس های آموزشی مهارت های زندگی و مهارت های حرفه ای و برگزاری اردوه های راهیان نور بوده که در این اردوهای تاکنون 80 نفر از دانشجویان بسیجی شرکت کرده اند.
 
همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس برگزار می شود دکتر رضاپور در ادامه گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه های متعددی برگزار خواهد شد که از آن جمله هایش پیشکسوتان دفاع مقدس است که جهت آشنایی آنها با نسل جدید بسیجیان جامعه پزشکی و تبادل تجربیات آنها برگزار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر 3000 نفر از کادر درمانی پزشکان، متخصص و عمومی و پرستاران و کمک بهیار مخاطب ما هستند و جز و پرسنل دانشگاه و عضو تیم اضطراری می باشند.
 
وی به طرح شجره طیبه که در دانشگاه اشاره کرد و یاد آور شد: بومی سازی این طرح در دانشگاه ها انجام می شود که این طرح محور انجام فعالیت ها و اقدامات بسیج برای اعضای بسیج است که طبق این طرح اعضاء شاغل در بیمارستان ها در کلاس های 15 تا 20 نفره سوالات و شبهات خود را در هر زمینه ای علمی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی مطرح می کنند و در جلسه بحث می شود که این گروه ها با سرگروه و مربی واستادان در سطح کشور در ارتباط هستند و هدف این طرح برطرف کردن سوالات و شبهات در زمینه های مختلف هستند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار