سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ره آورد کاروان 8 نفره شمشیربازی در اینچئون نایب قهرمانی

ملی‌پوشان بازی پس از یکسال اردوی آمادگی سرانجام راهی مسابقات آسیایی اینچئون شدند که رهاورد آن کسب یک مدال نقره و ایستادن در جایگاه نایب قهرمانی اسیا بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شمشیربازان ایرنی پس از گذراندن یکسال اردوی آمادگی سرانجام راهی مسابقات آسیایی اینچئون شدند تا بار دیگر نتوانند پرچم پرافتخار ایران را در این مسابقات به اهتزاز درآورند.

کاروان 8 نفره ملی‌پوشان ایران در قالب 2 تیم سابر و اپه روز 29 و 30 شهریور ماه  به مصاف حریفان ود رفتند.

علی یعقوبیان،‌ملی‌پوش اپه شمشیربازی در این دور از مسابقات عملکرد بسیار ضعیفی داشت.
وی در اولین دیدار خود با شکست تلخی روبرو شد اینشکست مقدمه‌ای بود تا اینبازیکن 4 شکست دیگر را نیز بپذیرد.

یعقوبیان در مقابل حریف کره ای شکست 5 بر صفر را پذیرفت. وی در ادامه مغلوب حریف قرقیز خود شد. حریف قزاق نیز توانست یعقوبیان را 5 بر 2 شکست دهد و در نهایت وی با نتیجه‌ی نزدیک 5 بر 4 متحمل شکست سختی شد.

یعقوبیان تنها دریک بازی برد داشت، وی توانست حریف مغولستانی خود را با نتیجه 5 بر صفر از میان بر دارد، اما این پیروزی نتیجه مثبتی برای کاروان شمشیربازی ایران نداشت اما دیگر نماینده کشورمان،‌ محمد رضایی در قسمت انفرادی عملکرد خوبی داشت.

رضایی مقابل حریفانی از فلسطین، چین، سنگاپور و کویت 4 بردبه دست اورد. این ورزشکار کشورمان تنها دو باخت مقابل حریفانی از کشور ژاپن  داشت که در نهایت از دور رقابت ها حذف شد.

مجتبی عابدینی و سیدعلی پاکدامن نیز نمایندگان اسلحه سابر بودند. این دو بازیکن توانستند حریفان خود را با اقتدار از پیش رو بردارند.

مجتبی عابدینی در دیدار خود برابر حریفانی از هنگ کنگ ، ژاپن،‌تایلند،‌ قطر، کویت به پیروزی رسید وی در یک شانزدهم نهایی نیز برابر حریف ویتنامی به برتری رسید.

سید علی اسماعیل زاده پاکدامن هم در قسمت انفرادی در اولین دیدار خود نتیجه‌ی خوبی نگرفت. وی در دیدار نخست خود مقابل حریفی از چین قرا گرفت اما در نهایت با نتیجه 5 بر 3 نتیجه را به حریفش واگذار کرد.

اما پاکدامن درادامه با بازی خوب خود مقابل حریفانی از هنگ کنگ ، عربستان ، ویتنام، قطر و کویت به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت اما در پایان مغلوب حریف هنگ کنگی خود شد.

مجتبی عابدینی نیز در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب حریف کره‌ای خود شد و با این نتایج این دو ملی پوش نیز از دست یافتن به مدال خوش رنگ این مسابقات مایوس شدند.

ملی‌پوشان شمشیرباز در قسمت تیمی اسلحه اپه در ابتدا عملکرد خوبی داشتند و توانستند با برتری 38 بر 37 برابر حریفانی از هنگ کنگ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند اما در نهایت تیم اپه کشورمان کشورمان از دست یافتن به مدال بازماند.

علی یعقوبیان، محمد رضایی ، طاهر عاشوری و صادق عابدی اعضای تیم ملی اسلحه اپه کشورمان در این دوره از مسابقات آسیایی که به میزبانی اینچئون کره جنوبی برگزار شد به رنک 7 این رقابت‌ها دست یافتند اما با توجه به برگزاری اردوهای تدارکاتی با شمشیربازانی از کشورهای لهستان و اکراین پیش بینی می‌شد نتایج بهتری کسب کنند.

تیم ملی اسلحه سابر کشورمان پس از کسب پیروزی پیاپی در نهایت به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد اما این تیم سرانجام شکست را پذیرفت. و از دست یافتن به مدال به مدال طلا باز مانده و به نایب قهرمانی این مسابقات دست یافت.

شاگردان فیض عسگری درتورنمنت‌های پیشین خود عملکرد بهتری داشتند اما انگار فیض عسگری در اینچئون با بدشانسی روبرو شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: شمشیربازی ، اپه ، سابر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.