پیشکسوت شمشیربازی:

فشار روانی مسابقات اینچئون دست ملی پوشان را از مدال خالی گذاشت

حامد خالقی در خصوص عملکرد شمشیربازان در اینچئون گفت: عابدینی و پاکدامن با وجود راه یابی به مرحله یک چهارم نهایی به دلیل استرس زیاد نتوانستند در دیدار پایانی خود مدال ارزشمند این مسابقات را کسب کنند.

 حامد خالقی، پیشکسوت تیم سابر شمشیربازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، گفت: مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در 6 دیدار حریفان خود را با نتیجه خوبی شکست دادند اما در پایان مغلوب نتیجه خوبی شکست دادند اما در پایان مغلوب حریفان خود شدند چرا که فشار روانی این مسابقات زیاد است.

وی ادامه داد: برخلاف عملکرد ضعیف یعقوبیان که در 5 دیدارش مقابل حریفانی از قزقیزستان، قزاقستان، کره، ویتنام و قطر شکست را پذیرفت، محمد رضایی نماینده شایسته کشورمان توانست در 5 دیدار با نتیجه بسیار خوب حریفان خود را شکست دهد و به مرحله یک هشتم راه یابد.من فکر می‌کنم رضایی می‌توانست حریف ژاپنی‌اش را با استفاده از تکنیک و تاکتیک از پیش رو بردارد اما متاسفانه از دور این رقابت‌ها حذف شد.

خالقی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم ملی پوشان کشورمان پس از برگزاری اردوهای تدارکاتی با شمشیر بازان اکراین و لهستان از تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها به خوبی استفاده کنند اما فشار روحی روانی مسابقات شرایط را به گونه‌ای دیگر تغییر داد.

پیشکسوت شمشیربازی اذعان داشت: شمشیربازی رشته مدال‌آوری است اما به دلیل بودجه ناکافی فدراسیون مشکلات بسیاری در بخش جذب مربی خارجی داریم چرا که استفاده از مربیان خارجی کمک بزرگی به شمشیربازان خواهد کرد تا از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های روز دنیا عقب نماند.

خالقی، خاطرنشان کرد: ما هنوز در بخش تیمی شانس کسب مدال داریم امیدوارم بازیکنان تیم ما از پتانسیل‌ها و توانمندیشان استفاده کند و مدال ارزشمند این مسابقات را کسب کند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شمشیربازی ، اینچئون ، سابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار