سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستاوردهای دیگر در حوزه نانو؛

ساخت نانو دارویی با خاصیت کاهش حجم تومور مغزی

داروی آمفوتریسین، داروی موثر برای بیماری سالک تا 1 ماه و نیم دیگر به بازار خواهد آمد.

محمدرضا جعفری رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی مشهد در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: سینادوکسوزوم داروی ضد سرطان با فن‌آوری نانو است که از مزیت‌های این دارو می‌توان به عوارض جانبی کمتر این دارو اشاره کرد.

وی افزود: داروی سینادوکسوزوم سبب می‌شود نانو ذره‌ها در بافت تومور تجمع پیدا کند و در ادامه این دارو با غلظت زیاد آزاد می‌شود و از این طریق حجم تومور را در مغز کاهش می‌دهد. 

رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی مشهد با اشاره به خاصیت ضدالتهابی کورکومین اظهار داشت: بعد از اینکه داروی کورکومین توسط بدن جذب شد فاکتورهای التهابی را در بدن کاهش می‌دهد این دارو برای بیماری‌های التهاب روده، آب مروارید چشم و دیابت نوع 2 به کار می‌رود. 

جعفری ادامه داد: فرآورده‌های زیادی از کورکومین در بازار دنیا دیده می‌شود در این موارد مقداری از کورکومین جذب می‌شود.

وی ادامه داد: کورکومین در بازار دنیا حلالیت کمی دارد. داروی کورکومین خاصیت حلالیت چندین برابر نمونه‌های آن در دنیا را داراست. 

وی تصریح کرد: داروی آمفوتریسین B برای بیماری سالک به کار می‌رود این فرم نانو ذرات 80 نانو متری هستند کسی که این دارو را مصرف می‌کند دارو به عمق پوستش نفوذ می‌کند و از این طریق در از بین رفتن بیماری سالک تأثیر می‌گذارد.

رئیس مرکز تحقیقات علوم پزشکی با اشاره به عوارض جانبی داروی آمفوتریسین B عنوان کرد: داروی آمفوتریسین B عوارض جانبی چون سوزش، خارش را به همراه دارد این محصول حدود یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر در بازار خواهد بود. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.