سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری قلبی عروقی سومین عامل مرگ و میر مادران باردار

متاسفانه بیماریهای قلبی عروقی سومین عامل مرگ و میر مادران باردار به شمار می‌رود این عامل 10 درصد علت مرگ و میر در این افراد را شامل می‌َشود.

نسیم سنجری متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بهترین زمان برای انجام مراقیتهای بارداری قبل از این دوران است زیرا در صورتی که فرد به بیماری خاصی مبتلا باشد یا کمبود ماده مغذی در بدن وی مشاهده گردد قبل از بارداری به درمان آن می‌پردازند.

وی افزود: در صورتیکه در فرد باردار مشکلاتی چون تنگی نفس شدید یا پیشرونده سرفه‌های شبانه و احساس نامنظمی قلب دیده شود باید به بیماریهای قلبی در وی مشکوک شویم.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: در صورتی که احساس کبودی در دور لب و انگشت همچنین خلط خونی در زنان باردار مشاهده شود وجود بیماری قلبی در وی را مورد بررسی قرار می‌دهیم فرد بارداری که این علائم را به همراه دارد ابتدا به پزشک متخصص زنان مراجعه کند.

سنجری با اشاره به ارجاع زنان باردار به متخصص قلب و عروق در صورت صلاحدید پزشک متخصص قلب اظهار داشت: فرد باردار مشکوک به بیماری قلبی پس از انجام آزمایشهایی چون نوار قلب و اکو کاردیوگرافی نسبت به وجود این بیماری در خود مطمئن می‌شود.

وی عنوان کرد: انجام اکو کاردیوگرافی هیچگونه ضرری برای جنین مادر باردار نخواهد داشت و بر حسب نتایج به دست آمده از اکو کاردیوگرافی و نوار قلب در خصوص مادر باردار مشکوک به بیماری قلبی اقداماتی انجام می گردد.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: متاسفانه بیماریهای قلبی عروقی سومین عامل مرگ و میر مادران باردار محسوب می‌شود این بیماری 10 درصد علت مرگ و میر مادران را در بر می‌گیرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.