سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکوردشکنی بانوان ورزشکار در اینچئون

افزایش 3 مدال با کاهش نفرات

درخشش بانوان ورزشکار در بازیهای آسیایی اینچئون با رکوردشکنی و افزایش تعداد مدال های طلا و نقره همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفدهمین دوره بازیهای آسیایی اینچئون از 28 شهریورماه به صورت رسمی در کره جنوبی آغاز شد و 12 مهرماه به پایان رسید.

در این دوره از بازیها کاروان ورزش ایران توانست با کسب 21 مدال طلا، 18 نقره و 18 برنز در مجموع با 57 مدال در جایگاه پنجم قرار بگیرد.

کاروان ورزش ایران برای این بازیها با 282 ورزشکار به صورت یک کاروان کیفی اعزام شد. از این تعداد ورزشکار اعزامی 224 نفر مرد و 58 نفر ورزشکار زن حضور داشتند که نسبت به دوره گذشته که ایران با 362 ورزشکار (274 مرد و 88 زن) در بازیهای آسیایی 2010 گوآنگجو شرکت داشت، با کاهش نفرات روبرو شد.

کاهش نفرات با افزایش مدال

با وجود کاهش تعداد بانوان ورزشکار اعزامی ایران به بازی های آسیایی اینچئون نسبت به گوآنگجو، آنها توانستند 13 مدال دوره قبل را به 16 مدال ارتقا دهند.

در این میان تعداد طلاهای بانوان هم از یک به دو مدال در اینچئون ارتقا یافته و مدال های نقره هم از سه به هفت مدال افزایش یافته است.

بانوان ورزشکار ایرانی در گوآنگجو صاحب یک مدال طلا، سه نقره و 9 برنز شدند و در اینچئون 2 مدال طلا، هفت نقره و هفت برنز بدست آوردند.

رکوردشکنی بانوان

این موفقیت بانوان در این دوره از بازیهای آسیایی با کسب نخستین مدال کاروان ورزش ایران که اولین مدال طلای بازیها برای ایران بود، نیز همراه شد.

اما آخرین مدال کاروان ایران هم در این بازیها توسط بانوان که یک مدال برنز بود، بدست آمد.

بانوان ورزشکار در بازیهای آسیایی اینچئون با کاهش سی ورزشکار نسبت به دوره قبل حضور داشتند با این حال گستردگی مدال آوری آنها در رشته های مختلف وجود داشت.

به طور مثال در این دوره از بازیها رشته هایی مثل دوومیدانی و اسلالوم برای نخستین بار صاحب مدال شدند و کاراته و تیراندازی هم برای نخستین بار به مدال طلای بازیها دست یافتند.

به نظر می رسد توجه بیشتر به ورزش بانوان همراه با سرمایه گذاری و امکانات بهتر می تواند نویدبخش نتایج بهتری در آینده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، بانوان ، آسیا ، اینچئون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.