احمدی: آیین تجلیل از مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی بزودی برگزار می شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: آیین تجلیل از مدال آوران آسیایی و پاراآسیایی به طور همزمان در هفته تربیت بدنی (از 26 تا 2 آبان ماه) برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هفدهمین دوره بازی های آسیایی 2014 در حالی روز شنبه 12 مهرماه به پایان رسید که ایران با کسب 57 مدال (21 طلا، 18نقره و 18 برنز) در رتبه پنجم ایستاد.
 
عبدالحمید احمدی در این باره اظهار داشت: این آیین با حضور مقامات ورزشی و کشوری در هفته تربیت بدنی در اواخر مهرماه برگزار و پاداش قهرمانان مدال آور براساس آیین نامه جدید پرداخت می شود.
 
پیشتر آیین نامه نظام تسهیلات پاداش قهرمانی برای قهرمانان مدال آور در عرصه های مختلف آسیایی و جهانی از سوی کمیته تخصصی معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تدوین شده و به تصویب وزیر رسیده است.  
 
در این آیین نامه پاداش برمبنای امتیازات کسب شده از سوی مدال آوران و براساس سختی کار صورت می گیرد.  
 
وی درباره عملکرد کاروان اعزامی ایران به اینچئون کره جنوبی اظهار داشت: این دوره در مقایسه با بازی های آسیایی گوانگژو از رشد و از نظر کیفی از سطح خوبی برخوردار بود.  
 
مشاور عالی و رییس شورای راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در این دوره شاهد کسب نخستین مدال در برخی رشته ها مانند دو و میدانی بوده ایم، افزود: در این دوره شاهد افزایش یک مدال طلا و 3 نقره نیز بودیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در عین حال درباره حضور مقتدرانه زنان ورزشکار ایرانی، گفت: در این دوره آن ها توانسته اند 16 مدال کسب کنند که نسبت به دوره گذشته حضور پررنگ تری داشته اند.

احمدی همچنین به کسب نتایج ضعیف در برخی رشته ها مانند فوتبال، جودو و دو و میدانی اشاره کرد و افزود: اما رشته هایی مانند قایقرانی، تیراندازی و تیر و کمان که نتایج خوبی کسب کرده اند، باید بیشتر به آنها توجه شود.
 
وی در عین حال درباره حضور موفق برخی رشته های تیمی مانند والیبال و بسکتبال، گفت: والیبال ایران پس از 56 سال توانست با کسب مدال طلا بدرخشد و برای نخستین بار هم قهرمان رقابت های آسیایی شود. در بسکتبال هم اگر بدشانسی با ما همراه نبود مدال طلا نیز مسجل می شد.
 
معاون فرهنگی وزیر ورزش درباره ضعیف بودن هندبال در این بازی ها، گفت: اگر اختلافات داخلی فدراسیون و مشکلاتی که در تیم ملی هندبال ایجاد شده بود، رخ نمی داد در این رشته هم شانس مدال داشتیم که متاسفانه این تیم نتایج خوبی نداشت.  
 
احمدی از کسب نتایج مطلوب رشته های رزمی نظیر تکواندو، کاراته، ووشو و شمشیر بازی از سوی ورزشکاران گفت و افزود: اگر در کشتی هم حاشیه ایجاد نمی شد کسب 8 مدال طلا قطعی بود که در این دوره 6 مدال آن مسجل شده است.
 
وی با بیان اینکه کاروان ایران توانایی کسب 25 مدال طلا را هم داشت، گفت: برخی حاشیه ها ما را از دست یافتن به مدال های بیشتر دور ساخت.
 
معاون ورزیر ورزش در عین حال تصریح کرد: باید برای المپیک ریو 2016 و بازی های آسیای 2018 اندونزی از هم اکنون برنامه ریزی کرد.

احمدی افزود: با یک برنامه ریزی دقیق و منظم در 8 سال آینده حتی می توانیم رتبه سوم را در بازی های آسیایی کسب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار