سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت؛

افزایش تمایل کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران

تمایل سرمایه گذاران کشورهای خارجی برای حضور در بازار سرمایه ایران افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، معاون وزير صنعت معدن تجارت و رئيس سازمان توسعه تجارت كشور در سفر به گیلان و بازدی از توانمندی های اقتصادی ، صنعتی و گردشگری منطقه آزاد انزلی در نشست با مدیران و کارشناسان این منطقه گفت: تمايل كشورهای مختلف برای سرمايه گذاری در ايران افزایش یافته است.

ولی ا... افخمی راد ، منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفيت های ويژه ای دانست و افزود : شناخت بازار كشورهای هدف به ويژه حاشيه خزر از برنامه های مناسبی است كه سازمان در دستور كار خود قرار داده است .

مدیر عامل سازمان سازمان منطقه آزاد انزلی هم در این نشست با ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفيت های منطقه در حوزه های تجاری، ترانزيتی و گردشگری، اقدمات سازمان منطقه آزاد انزلی را در خصوص رونق فضای كسب و كار از طريق راه اندازی تالار اختصاصی بورس كالا، اجرای مصوبه كالای همراه مسافر و اعمال مزايا و معافيت های قانونی برای توليدكنندگان فعال در محدوده منطقه تشريح کرد.

رضا مسرور با بيان اينكه اتصال بورس كالای منطقه به كشورهای حاشيه خزر ،فعال سازی كريدور نوستراك و چين –اكتائو- انزلی ،تكميل زيرساخت های ضروری مانند مجتمع بندری بندر كاسپين و راه آهن قزوين – رشت- انزلی ، توسعه مبادلات تجاری با ديگر كشورها و توسعه و زير ساخت های گردشگری را از مهمترين برنامه های اين سازمان برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد .

رئيس سازمان توسعه تجارت كشور در پایان این نشست از طرح های عمرانی ، عملیات ساخت بندر كاسپين ، محدوده های تجاری ، ساحلی و گردشگری و واحد توليدی صادر كننده پوشاک در شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی دیدن کرد .


انتهای پیام




برچسب ها: گیلان ، منطقه ، آزاد ، انزلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.