سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور عالی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فرآوری سیب‌زمینی میزان ضایعات این بخش را کاهش می‌دهد

شریعتمدار گفت: طرح فرآوری سیب‌زمینی که به طور جدی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت قرار گرفته است، از میزان ضایعات این بخش به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

محمد حسین شریعتمدار مشاور عالی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طرح فرآوری سیب‌زمینی که به طور جدی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت صنعت قرار گرفته است، از میزان ضایعات این بخش به طور چشمگیری کاهش خواهد داد.

شریعتمدار گفت: به دلیل در اختیار نداشتن انبارهای مناسب برای این محصول و کاهش ضایعات در این بخش، می‌توان با فرآوری سیب‌زمینی و تبدیل آن به محصولاتی چون چیپس، گرانول، پودر سیب‌زمینی و ... مطابق با استانداردهای جهانی سلیقه‌ مردم را تغییر داد.
 
وی با اشاره به خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت نیز تصریح کرد: خرید تضمینی محصولی چون سیب‌زمینی  متضمن حداقلی برای کشاورز است و نباید دولت اقدام به این خرید کند زیرا این محصول هر چه با قیمت پایین‌ فروخته شود کمبود آن در بازار بیشتر احساس خواهد شد، پس باید گذاشت عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت محصولات کشاورزی در میادین و بازار روز باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا
۲۳:۵۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۳
قیمت پایین باعث میشه کمبودش بیشتر احساس بشه آیا؟