رئیس اتحادیه سیب زمینی‌کاران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"سیب زمینی" به 600 تومان نمی‌رسد/ قیمت تمام شده تولید 1000 تومان

رئیس اتحادیه سیب زمینی‌کاران گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده تولید سیب زمینی 1000 تومان اعلام شده بعید است بهای آن به زیر 600 تومان برسد.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت سیب زمینی اظهار داشت: فرا رسیدن فصول گرم و برداشت انبوه این محصول سبب کاهش قیمت سیب‌زمینی شده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان در فصول گرم نمی‌توانند محصول خودرا نگه دارند و حتی حاضر به زیان‌دهی در این زمینه هستند، افزود: بهای این محصول در مراکز خرده فروشی استان تهران 3 هزار تومان و در میادین عمده‌ فروشی آن بین 1700 تا 2000 تومان است.
 
محمدی اضافه کرد: به اعتقاد اتحادیه‌ی ما کشاورزان باید برنامه‌ریزی شده محصول خود را برداشت کنند تا ایجاد ترافیک در بازار، عرضه و تقاضا را به هم نزند.
 
وی با بیان اینکه کشاورزان نباید در امر برداشت عجله کنند، گفت: نظارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی باید در این زمینه به تولید کنند گان اطلاع رسانی کند‌.

محمدی اضافه کرد: با این کار کشاورزان ضرر نمی‌کنند و ما در فصل زراعی آینده با مشکل مواجه نمی شویم‌.
 
وی ادامه داد: در صورتی که کشاورزان دریک مرحله از تولید خود ضرر کنند ما در سال بعد از آن با مشکل عرضه و افزایش قیمت مواجه می‌شویم.
 
محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیب زمینی دزفول و قسمتی از محصول نوبرانه‌ی گرگان وارد بازار شده است، گفت: تقریباً بعد از
 
محصولات دزفول و گرگان، سیب زمینی مناطق قصر شیرین، پل سر ذهاب، کرمانشاه، مناطق گرم فارس و... به بازار می‌آیند.
 
رییس اتحادیه سیب زمینی کاران در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه محصول گرگان بهای این محصول را به زیر 600 تومان می رساند؟ اضافه کرد: ما آمار درستی از وضعیت تولید در گرگان نداریم و باید دید متوسط تولید در این شهر چقدر می‌شود؟
 
محمدی با بیان اینکه محصول گرگان معمولا آفت‌زده و معیوب است، ادامه داد: امیدواریم در سال جاری با چنین مشکلی مواجه نباشیم.
 
وی افزود: با توجه به اینکه قیمت تمام شده تولید سیب زمینی 1000 تومان اعلام شده بعید است بهای آن به زیر 600 تومان برسد  چراکه این مساله باعث ضرر کشاورزان می‌شود.
 
 انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار