سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

تولید بیش از یک پنجم سیب زمینی کشور در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: بیش از یک پنچم سیب‌زمینی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ عدیل سروی امروز در جلسه کمیته تخصصی کنترل آفات سیب‌زمینی در اردبیل افزود: توان بالای دشت اردبیل برای تولید سیب‌زمینی یک واقعیت است اما باید با مدیریت‌های شایسته در این بخش تولید، بسته‌بندی، ‌نگهداری، حمل و نقل و ترابری به بهترین نحو ساماندهی شود.

وی جدی گرفتن سه شاخص اساسی را در این حوزه یادآور شد و گفت: در قدم اول باید ظرفیت سردخانه‌های صنعتی را برای نگهداری سیب‌زمینی افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل ادامه داد: در قدم دوم صنایع تبدیلی و فرآوری سیب‌زمینی باید تقویت شود و در قدم نهایی نیز بایستی زمینه‌ای را فراهم آورد تا تولید بذر سیب‌زمینی بیش از بیش ارتقا یابد.

سروی همچنین با اشاره به اهمیت تولید سیب‌زمینی افزود: بید آفتی است که اگر به موقع با آن مبارزه نشود خسارت وارد شده به مزارع جبران‌ناپذیر خواهد بود به طوری که حاصل 6 الی 7 ماه تلاش سیب‌زمینی‌کاران به فنا رفته و خسارت عمیقی به تولیدات وارد می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در جایی که با عالی‌ترین کیفیت بذر هیبرید سیب‌زمینی را تولید می‌کنیم در این اواخر انحصار تولید این بذر در محصول کلزا به این نتیجه رسیدیم که عالی‌ترین بذر سیب‌زمینی را با این روش تولید کرده تا از این طریق از ورود بذر سیب‌زمینی آلوده به استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، سیب ، زمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.