سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسرو ابراهیم: تجربه باعث کسب مدال طلای اینچئون شد

کارشناس والیبال ایران گفت: تجارب کسب شده از سوی تیم ملی والیبال ایران در مدت چهار سال گذشته یکی از دلایل اصلی کسب قهرمانی در اینچئون شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ خسرو ابراهیم با اشاره به قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی های آسیایی اینچئون افزود: در بازی های گوانگژو نیز ما نفرات خوبی داشتیم اما شکست به دلیل تجربه کمتر بود.
 
وی با بیان اینکه در مدت چهار سال گذشته تیم ملی والیبال بازی های رسمی و تدارکاتی زیادی در اروپا و آمریکا مرکزی و جنوبی برگزار کرد، تصریح کرد: این تجربه ها خودباوری و توانستن را در بازیکنان نهادینه می کند. تیم هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و چین که زمانی در آسیا در اوج بودند نیز تجربه بازی های خارج از قاره آسیا زیاد داشتند.
 
مدرس فدراسیون بین المللی والیبال در ادامه با اشاره به اینکه تیم ملی والیبال ایران بعد از بازی های گوانگژو تغییرات اساسی داشت که مهمترین نکته آن حضور خولیو ولاسکو به عنوان سرمربی بود، گفت: ولاسکو به دلیل سابقه زیاد در والیبال و ارتباطی که با اروپا داشت پای تیم ملی ایران را به قاره اروپا و آمریکا باز کرد و بازی با تیم های این مناطق توانست چهره واقعی والیبال ایران را نشان دهد.
 
وی گفت: حضور در جام های مهم مانند جام قهرمانان جهان، جام جهانی، زیر گروه المپیک و در ادامه لیگ جهانی تجربه بیشتری برای ملی پوشان به همراه داشت تا در نهایت والیبال ایران با اقتدار در اینچئون به مدال طلا دست یابد.
 
خسرو ابراهیم با بیان اینکه تنها ناکامی والیبال ایران در چهار سال گذشته بازی های انتخابی المپیک بود که آن هم در دوره آینده حتما والیبال ایران به بازی های المپیک ریو راه خواهد یافت. سرمایه گذاری فدراسیون برای این هدف نیز جواب خواهد داد. همانگونه که به لیگ جهانی وارد شدیم و در سال اول نهم و در سال دوم علاوه به صعود به مرحله نهایی، چهارم شدیم.
 
خسرو ابراهیم به رفتن ولاسکو از ایران و انتخاب کواچ بعد از گزینه های مختلف برای هدایت تیم ملی والیبال ایران اشاره کرد و گفت: بعد از رفتن ولاسکو، خلع او یک نوع نگرانی را بوجود آورد اما تیم ایران نسبتا آماده بود و یک سکان دار مناسب احتیاج داشت. البته در ابتدای ورودش به بازی های هفته اول و دوم لیگ جهانی با مشکلاتی روبرو شد چون شناخت کافی از بازیکنان نداشت، اما به مرور به شرایط آرمانی و مورد انتظار رسید و بازیکنان نیز با او هماهنگ شدند. کواچ با صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی اعتبار والیبال ایران در جهان افزایش داد. ملی پوشان ایران فراتر از آسیا رفتند و با تیم هایی که از نظر قد و قامت وزین تر بودند، رقابت کردند. رقابت های لیگ جهانی و قهرمانی جهان خیلی برای تیم ایران مهم بود زیرا در شرایط فشرده و سخت مبارزه و تجربه کسب کرد. بنابر این بازی های آسیایی و مبارزه با کره جنوبی، چین و ژاپن دیگر مانند گذشته نگران کننده نبود زیرا بازیکنان ایران به تجارب بسیار بهتری و پیروزی های انگیزه بخش مهمی دست یافته بودند.
 
وی با تاکید مجدد بر اینکه قاره آسیا سه تیم مهم دارد که آنان هم در حد ایران نیستند، گفت: شاید به جرات بتوان گفت که بعد بازی های آسیایی گوانگژو بازیکنان ایران بیش از 100 بازی سنگین و غیر آسیایی در مدت چهار سال برگزار کرده است که تجربه بسیار خوبی به همراه داشته است. بازیکنان ایران به باور قوی تری رسیدند. دیگر بسیار کمتر احساسی بازی می کنند و تنها رقیب جهانی که هنوز شکست ندادیم، روسیه است که آن هم به زودی محقق خواهد شد.
 
کارشناس خبره والیبال ایران در باره انتقاداتی که در چهار سال گذشته به والیبال ایران بوده و هست، گفت: همه کارها نقاط ضعف و قدرت دارد، باید نگاه نسبی داشته باشیم. همه مربیان، فدراسیون ها و تشکیلات ورزشی نیز اشتباه می کنند، باید این اشتباهات را بپذیرند تا برای آینده الگو داشته باشند. فدراسیون والیبال نیز در این مدت اگر اشتباهی داشته است، پذیرفته و در برنامه ریزی آینده برای آنان چاره ای اندیشیده است. در حال حاضر نیز به نظر می رسید که کواچ از نظر انضباطی باید بیشتر در تیم کار کند و فدراسیون باید از کواچ حمایت کند تا او در این زمینه موفق عمل کند. تنها تفاوت کواچ و ولاسکو نیز همین موضوع است چون تجربه بیشتری داشت. کواچ نیز می تواند کارهای بهتری انجام دهد. نفرات خوبی داریم و در آینده نیز بازیکنان بهتری جذب تیم ملی خواهند شد. باز هم تاکید می کنم تمام تشکیلات، مربیان و تیم ها نقاط ضعف و قدرت دارند، اما باید تلاش کرد که حاشیه ها کمتر شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.