تکواندوی ایران در پایان بازی های آسیایی اینچئون توانست با کسب چهار نشان طلا کره جنوبی مدعی را پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مسابقات تکواندو هفدهمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی کره جنوبی از هشتم تا یازدهم مهرماه در سالن "کانگ وا دالمنز" شهر اینچئون با حضور 250 تکواندوکار از 37 کشور برگزار شد.

رقابت های تکواندو اینچئون با قوانین جدید بر روی شیاپ چانگ های هشت ضلعی برگزار شد و در این مسابقات از هوگوهای الکترونیکی شرکت کره ای
KP&P استفاده شد.

از ایران سیروس رضایی رییس کمیته داوران فدراسیون تکواندو و سیده مرجان طاهری در بخش بانوان در این بازی ها قضاوت کردند اما از کره جنوبی هفت داور شرکت داشتند!

بانوان تکواندوکار قبل از آغاز مسابقات تماشاگر رقابت های والیبال بازی های آسیایی بودند و از مسابقات تیم ملی ایران استقبال کردند.

در بخش مردان تیم ایران از 6 فرصت خود چهار مدال طلا توسط فرزان عاشورزاده در وزن دوم، بهنام اسبقی در وزن چهارم، مسعود حجی زواره در وزن پنجم و مهدی خدابخشی در وزن ششم بدست آورد.

کره جنوبی سه طلا و 2 برنز را بدست آورد و ازبکستان نیز یک مدال طلا و 3 نقره را کسب کرد.

یوسف کرمی و سجاد مردانی در اوزان هفتم و هشتم هم با شکست برابر حریفانشان در دور اول مسابقات حذف شدند. البته گفته می شود در بازی هر دوی این بازیکنان ناداوری صورت گرفته است.

کرمی کاپیتان تیم ملی ایران بعد از حذف از این بازی ها کناره گیری خود را از دنیای قهرمانی اعلام کرد.

اما در بخش زنان کره جنوبی سه مدال طلا و 2 نقره را به بدست آورد، چین 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز را به نام خود ثبت کرد و کشورهای تایلند، کامبوج و چین تایپه نیز هر کدام با یک مدال طلا را کسب کردند.

بانوان کشورمان نیز در پایان این رقابت ها از 6 فرصت، 2 مدال نقره و یک مدال برنز به نام خود ثبت کردند.

اکرم خدابنده و فاطمه روحانی دو مدال نقره و سوسن حاجی پور یک مدال برنز برای ایران بدست آوردند.

سمانه شش پری، شکرانه ایزدی نیز از دور رقابت ها کنار رفتند اما کیمیا علیزاده به دلیل نداشتن شرایط سنی و 17 سال به بالا نبودم نتوانست در مراسم قرعه کشی حضور یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تکواندو ، ایران ، اینچئون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار