سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویوران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فروش هرگونه سلاح در منطقه، مسابقه تسلیحاتی ایجاد می‌کند/ عربستان یکی از خریداران عمده سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: فروش هرگونه سلاح در منطقه باعث ایجاد مسابقه تسلیحاتی است و آمریکا با این قرارداد به دنبال پیشبرد سیاست‌های خود است.

"حسین رویوران" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره قرارداد تسلیحاتی آمریکا و عربستان، گفت: عربستان سعودی یکی از خریداران عمده سلاح‌های آمریکایی و انگلیسی است و این قرارداد ادامه قراردادهای عربستان با غرب است.  
 
وی افزود: فرمت(شکل) تسلیحاتی عربستان غربی بوده و در استمرار یک فرایند با آمریکا این کشور (آمریکا) به دنبال حفظ این بازار برای خود است. 

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به بازار داغ عربستان سعودی برای تسلیحات غرب افزود: عربستان تاکنون از آمریکا جنگنده و از انگلیس تانک خریداری کرده است و این‌ تسلیحات تاکنون در هیچ جنگی استفاده نشده و بیشتر تأمین کننده منافع کارخانه‌های تسلیحاتی آمریکایی‌ است تا تأمین امنیت عربستان.  
 
رویوران با اشاره به بمباران مواضع داعش توسط آمریکا تصریح کرد: آمریکا مواضع داعش را به کمک هواپیماهای امارات و عربستان سعودی انجام می‌دهد و با پول این کشورها سیاست‌های خود در منطقه را پیش می‌برد.  
 
وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این قبیل قراردادها تنش در منطقه را افزایش می‌دهد خاطر‌نشان کرد: فروش هرگونه سلاح در منطقه مسابقه‌ تسلیحاتی ایجاد می‌کند و آمریکا با این قرارداد دیگران را وادار می‌کند تا سیستم‌های مشابهی را تأمین کنند تا معادله موجود همچون سابق بازتولید شوند.
 
انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.