سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس پژوهشگاه مواد وانرژی:

۳۹دانش آموخته این مرکز طی مراسمی مدارک خود را دریافت کردند

هادوی گفت: در مراسم تجلیل از دانش آموختگان و دانشجویان جدیدالورود پژوهشگاه مواد و انرژی ۳۹ دانش آموخته این مرکز در مقاطع ارشد و دکتری مدرک خود را دریافت کردند.

سید محمد مهدی هادوی رییس پژوهشگاه مواد وانرژی در رابزه با آیین تجلیل از دانش آموختگان این پژوهشگاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشگران باید بدانند در دوره تحصیل خود به دنبال چه هدفی هستند و با معرفت، تعهد و عشق برای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند تا شاهد تاثیر‌گذاری آن در جامعه باشند، همچنین باید تلاش کنیم تا در کنار هم و با استفاده از تجربیات یکدیگر، یادگیری را تجربه کنیم تا نیروی انسانی متخصص و کارآمد برای عرصه تحقیق و پژوهش در این پژوهشگاه تربیت شود. 

وی افزود: باید تلاش‌های علمی و فناوری که به تولید محصول و ثروت ملی می‌انجامد را در اولویت قرار دهیم چنانچه تجاری‌سازی فناوری‌های به دست آمده از مهم‌ترین اهداف این پژوهشگاه به شمار می‌رود لذا انتظار داریم پژوهش‌های دانشجویان محصول محور و همراه با تولید ثروت باشد. 

هادوی تصریح کرد: در این آیین، ۳۹ دانش آموخته کار‌شناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مواد و انرژی، سرامیک و نانو، مدارک پایان دوره تحصیلی خود را دریافت کردند، همچنین ۱۲۰ دانشجوی جدید در مقاطع کار‌شناسی ارشد و دکترا در این پژوهشگاه مشغول به تحصیل شدند، چنانچه از فرزندان کارکنان و اساتید پژوهشگاه مواد و انرژی ایران که در کنکور سراسری سال ۹۳ موفق به کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ شدند و دانشجویانی که موفق به کسب مدال در المپیادهای جهانی شدند، تجلیل به عمل آمد. 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پژوهشگاه دارای ۲۷۰ دانشجوی کار‌شناسی ارشد و دکترا است که ۱۲۰ نفر آنان در مقطع دکترا و مابقی در مقطع کار‌شناسی ارشد تحصیل می‌کنند. 

در ادامه حجت الاسلام فضل علی نماینده ولی فقیه در پژوهشگاه مواد و انرژی نیز اظهار داشت: زیبایی و شیرینی علم منوط به همراهی آن با تقواست و علمی مفید خواهد بود که با اخلاق و ایمان عجین شده باشد چنانچه دین اسلام برای علم ارزش بسیاری قائل است و در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم و دانش انسان‌ها بها داده نشده است اما این علم باید هم سو با دین باشد.
 
وی با بیان اینکه علم و دانشی دارای قرب و ارزش است که خروجی آن تقوا و اخلاق و انسانیت باشد، افزود: علم به تنهایی ارزشمند نیست بلکه علم تنها زمانی به انسان ارزش و اعتبار می‌دهد که با تقوا در آمیخته و با اخلاق همراه باشد که در این رابطه می‌توان به بسیاری از جنایات و اعمال ناشایست در کشتار انسان‌های مظلوم و پایمال کردن حقوق دیگران از کسانی سر می‌زند اشاره کرد که علم و دانش خود را ابزاری خطرناک در زندگی قرار داده و خود را مجهز به تقوا نکرده‌اند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.