سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میهمانان کنفرانس بین‌المللی افق‌نو مطرح کردند

آمریکا پول زیادی را برای جنگ خرج کرده است/ علاقمندم دوباره به ایران برگردم

مدیا بنجامین گفت: پول‌هایی که در آمریکا برای جنگ هزینه می‌شود باید صرف آموزش عمومی شود.

به‌‌گزارشخبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ دومین کنفرانس بین‌المللی افق نو با حضور اندیشمندان و پژوهشگران داخلی و خارجی در هتل لاله تهران برگزار شد.

درحاشیه این مراسم با تعدادی از میهمانان خارجی گفتگویی داشتیم که در زیر می‌خوانید: گرت پورتر خبرنگار آمریکایی و محقق و فعال سیاسی ضد جنگ در خصوص دومین کنفرانس بین‌المللی افق نو بیان کرد: علاقمندم که از حقایق پشت پرده سیاست‌های آمریکا و دروغ‌هایی که گفته است، پرده‌برداری کنم. 
 
وی ادامه داد: با شرکت کردن در کنفرانس‌های مختلف می‌خواهم این مسائل را شفاف‌سازی کنم تا مردم کشورهای دیگر و مردم آمریکا پشت پرده این سیاست‌ها را بدانند.  

پورتر فعال محیط زیست اظهار داشت: کشور آمریکا و هم پیمانانش قدرت و امکانات زیادی را در اختیار دارند که در خاورمیانه جنگ به راه بیندازند.
 
وی ادامه داد: کار خیلی سختی را در پیش داریم و باید واقع بین باشیم تا در کارهایمان پیشرفت کنیم چرا که تغییرات اقتصادی و بنیادی بسیاری لازم است.

وی خاطر نشان کرد: کنفرانس‌هایی همچون افق نو به تنهایی نمی‌تواند تغییرات درستی ایجاد کند و باید اقدامات دیگری را در آینده صورت بدهیم.  

"اسیون سایز"کارشناس بررسی مشکلات سوریه و کشیش ضمن بیان این مطلب  گفت: افق نو کنفرانس بسیار جالبی است ،چون در منطقه‌ای هستیم که جنگ اتفاق می‌افتد، ما به جای اینکه مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازیم و مشکلات ایجاد کنیم، باید با هم تلاش کنیم تا به نتیجه خوبی برسیم.
 
وی در خصوص کشور ایران اظهار داشت: ایران کشور بسیار زیبا و خوبی است و علاقمندم که دوباره به ایران برگردم.

مدیا بنجامین نیز اظهار داشت: ما یک گروه صلح در آمریکا هستیم که زنان این گروه را تشکیل می‌دهند، ما بر روی مسائل جنگ و ایجاد صلح  در جهان کار می‌کنیم.

وی افزود: برای آمریکایی‌ها خیلی سخت است که به ایران سفر کنند، مگر اینکه به عنوان توریست بیایند.شرکت در این کنفرانس برایمان بسیار جذاب بود.  

بنجامین اظهار داشت: مهم است که ما در ایران دور هم جمع شویم تا اهمیت بین این تفاوت را کاهش دهیم و فشاری که روی ملت فلسطین است را برداریم و این وظیفه اصلی اینگونه کنفرانس‌ها است.  
وی با اشاره به این نکته که یک مادر است، تصریح کرد: در آمریکا پول زیادی برای جنگ خرج شده در صورتی که این پول باید برای بیمه‌های سلامت و آموزش عمومی هزینه می‌شود. 

پیه اسکوبار گزارشگر آمریکا، اروپا و دیگر کشورها درخصوص دومین کنفرانس بین‌المللی افق نو بیان کرد: کنفرانسی جامع و بسیار خوبی است و می‌تواند اتفاقات خوبی را در برگیرد و در ادامه با تعامل بیشتر بین روشنفکران، فیلمسازان ومنتقدان می‌تواند اتفاقات خوبی را در عرصه بین‌المللی رقم بزند.
 
وی درخصوص هدفش از شرکت در این کنفرانس گفت: برای برقراری ارتباط با سایر روشنفکران و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند و فقط صرفا برای تعامل و هم‌اندیشی بیشتر در این کنفرانس حضور داشتم.  

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.