سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف 5 سر نخ ژنی برای مقاومت در برابر مالاریا

محققان می گویند شدت مالاریا توسط پنج ژن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، مطالعه چند مرکز بین المللی بزرگ سرنخ جدید در مورد استعداد ابتلا به مالاریای شدید کشف کردند.  

مالاریا یک بیماری است که توسط یک پشه آلوده به انگل پلاسمودیوم گزش یک فرد ایجاد می شود.با حمله انگل و زندگی در سلول های قرمز خون می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد.
 
یک تیم از دکتر سارا Dunstan از موسسه Nossal از بهداشت جهانی در دانشگاه ملبورن در استرالیا،  در تلاش هستند تا موادی برای پیدا کردن درمان جدیدی برای این بیماری ابداع کنند.
 
گونه های مختلف پلاسمودیوم، که پلاسمودیوم فالسیپاروم است اغلب باعث بیماری شدید در بیماران می شود در موادردی شدید است که بیمار سیستم ایمنی ضعیفی دارند.
 
مالاریا می تواند در عرض چند روز از عفونت وضعیت بسیار بدی برای اندام های حیاتی تأثیر به وجود آورد.تاثی آن بر مغز می تواند منجر به کما و یا مالاریای مغزی شود، بر کلیه ها می تواند به نارسایی کلیوی شود و در ریه ها می تواند منجر به نارسایی تنفسی شود. همچنین می تواند خون بسیار اسیدی را به وجود آورد و منجر به کم خونی شدید و مرگ شود.
 
HBB، ABO، ATP2B4، G6PD و CD40LG در تعیین حساسیت انسان به مالاریا می توانند اثرات قابل توجهی داشته باشند. همچنین یافته های دانشمندان نشان می دهد کمبود G6PD در بدن، که موجب اختلال خونی ژنتیکی می شود، می تواند هر دو خطر ابتلا به مالاریای مغزی و خطر ابتلا به کم خونی شدید را افزایش دهد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.