سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری که بیشتر به سراغ وسواسی‌ها می رود

عملکرد افراد کمال گرا به دلیل مصرف انرژی زیاد در کارها توسط این افراد به هم می خورد و به طور معمول کمال گرایی منفی در افراد وسواسی مشاهده می شود.

زهرا عالم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویژگی کمال گرایی در حد نرمال آن سبب رشد و پیشرفت فرد می شود اگر کمال گرایی فرد ویژگی احساسی وی است، آن وقت این نوع کمال گرایی به طول کامل منفی قلمداد می شود.

وی افزود: در کمال گرایی منفی به دلیل آنکه فرد انرژی زیادی را برای انجام کارهایش صرف می کند، تمام عملکردهای وی به هم می خورد و به طور معمول این کمال گرایی منفی در افراد وسواسی مشاهده می شود.

این روانشناس با اشاره به انجام روش اعتدال در کارها برای کنترل کمال گرایی در فرد اظهار داشت: افراد کمال گرا باید در زندگی شیوه متعادلی را پیش بگیرند و اضطراب خود را برای کنترل کمال گرایی کاهش دهند.

عالم عنوان کرد: اضطراب افراد وسواسی به کمال گرایی آنها باز می گردد و در نتیجه کمال گرایی خود افت عملکرد در کارها پیدا می کنند به جای انجام یک کار اضطراب انجام آن به سراغشان می آید.

وی تصریح کرد: افراد کمال گرا به طور معمول باید اضطراب خود را به منظور انجام بهتر کارها از بین ببرند برای از بین رفتن اضطراب اینگونه افراد از روش‌های روان درمانی و شناخت درمانی استفاده می شود. افراد کمال گرا سعی کنند اضطراب آنها در مورد کاری که انجام می دهند کاهش یابد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.