سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلبوم "علی امینیان" رونمایی شد

آیین رونمایی از آلبوم "قدم می زنم" با حضور اهالی موسیقی و همکاران "علی امینیان" در خانه شاعران ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران ؛ روز گذشته آیین رونمایی از آلبوم "قدم می زنم" باصدای "علی امینیان" باحضور "هومن نامداری"، "فردین قره گزلو"، "کیان مقدم"، "سیاوش رحمانی"، "آرش پاکزاد" و "حمید آداب" در خانه شاعران ایران برگزار شد.

"احسان کرمی" مجری برنامه در ابتدا ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمد به حاضران در مراسم رونمایی، از "علی صادق محمدی" تهیه کننده ی آلبوم "قدم می زنم" دعوت کرد تا توضیحاتی را پیرامون این آلبوم بدهد.

"علی صادق محمدی" در ابتدا گفت: در این مسئله خیلی تعبیر تهیه کننده درست نیست. برای "علی امینیان" این روز بسیار خوب و جذاب و البته امروز برای همه ی ما که دور هم جمع شده ایم روز خوب و عالی است. خیلی سختی ها و مشکلات پیش پای "علی امینیان" بوده و وی تلاش های بساری را برای به ثمر رسیدن این آلبوم کشیده و تمام هم و غم خود را گذاشت تا این آلبوم آماده شود.

وی ادامه داد: البته که در طول این چند سال "علی امینیان" با مشکلاتی روبه رو شد ولی همه ی ما دست به دست هم دادیم تا این امر میسر شود. مشکلات بسیار زیادی که در طول راه جلوی پای ما بود و متاسفانه قوانین چندگانه ای که اصلا دلیل برای حضور چنین قوانین در بحث موسیقی وجود ندارد و خیلی مسائل دیگری که مانع شکوفایی استعدادهای جوان می شود که ما نیز در این پروسه ی چند ساله شاهد آن بودیم.

صادق محمدی افزود: من با "علی امینیان" از دوران دبیرستان هم کلاس بوده و شاهد تمامی انگیزه ها و تلاش های وی برای خواننده شدن بودم و وقتی که از سال 91 تولید این آلبوم را آغاز کرد جسته و گریخته و از دور شاهد فعالیت های وی بودم.

وی تصریح کرد: من معتقدم و یقین دارم که آینده ی کاری و حرفه ای پیش روی "علی امینیان" است و در انتهای کلامم می خواهم به "علی امینیان" بگویم که امروز روز مبارکی است و ازتو می خواهم که امروز را یادت باشد و خیلی تغییر نکنی، تو باید یادت باشد که به دیگران کمک کنی همان طور که آن ها دست تو را گرفتند و باید تغییر کنی و مردم داری را پیشه ی راهت قرار دهی.

"میثم سلطانی" شاعر آلبوم "قدم می زنم" در ادامه بر روی سن آمد و گفت: بنده به عنوان یکی از مهمان های برنامه از موقعیتی که "علی امینیان" به بنده داد تشکر می کنم و ترجیح می دهم در این چند دقیقه از نحوه ی پیشرفت کار و ذهنیت هایی که موجب تولید آلبوم شد صحبت کنم. زمان زیاد و انرژی که برای این آلبوم صرف شد نسبت به آلبوم هایی که در بازار موسیقی شاهد آن هستیم خیلی بیشتر بود.

وی ادامه داد: نقطه ی شروع این آلبوم در ابتدا برای ما نگاهی بود که سعی داشتیم در آثار تزریق کرده و به مخاطب منتقل کنیم. این نگاه بود که ما را به حرکت وا می داشت و همیشه خودم به شخصه از تبعیت از تکنیک بر حذر بودم.

این ترانه سرا عنوان کرد: بنده یک روایت کاملا واقعی را در نظر داشتم که می توانست زمینه ساز خلق یک اثر شود و سعی می کردیم در ادامه به این روایت یک سر و شکل هنری بدهیم.

وی افزود: من چند سالی را عضو انجمن شاعران بودم و فعالیت های شعری ام را با غزل آغاز کردم شاعر مخاطب خود را دارد اما ما با ترانه وارد طیفی از مخاطبان خود می شدیم که خیلی فرصت این که به اشعار فکر کنند و آن ها را تحلیل کنند را ندارند به همین خاطر به روی مسئله ی ساده سرایی تمرکز کردیم به نظر من ساده سرایی بسیار کار سختی است. ساده کردن معانی به منظور دریافت بهتر مضامین کاری است بسیار سخت که ما در طول کار به آن توجه داشتیم.

سلطانی اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر شاعران به موسیقی کلام توجه نمی کنند. این آلبوم اثری است که سعی کرده با معیارهای موجود به تکامل برسد و برای بوجود آمدن اتفاق خاصی در آلبوم واقعا تلاش نشده و تاکید بر آن بود که اول جایگاه خود را حفظ کند و سپس در این عرصه به رسمیت شناخته شود تا متوجه شوند که ما قواعد ساخت یک آلبوم خوب را بلدیم و باید عرصه های جدیدتر و تجربه نشده تری را به دست آورد که این قواعد به یک تجربه چند ساله نیاز دارد و قواعد زود هنگام مسلما مانا نخواهد بود.

وی افزود: "علی امینیان" به هیچ وجه حاضر نبود که به هر قیمتی هر قطعه ای را بخواند. این آثار همیشه تجربه ی شخصی نبوده اما درک شخصی ما بوده و امیدواریم در همین سبک و سیاق بتوانیم پیشرفت کنیم."میثم سلطانی" در انتها ترانه ای را به حاضران تقدیم کرد.

در ادامه ی برنامه از "علی امینیان" خواننده ی آلبوم "قدم می زنم" دعوت شد تا به روی سن آمده و از آلبوم خود بگوید.

"علی امینیان" در ادامه از دوستان و همکارانی چون "هومن نامداری"، "آرش پاکزاد"، "فرزین قره گزلو"، "میثم سلطانی"، "محمدرضا طاهری"، "امین خوارزمی"، "علی صالح محمدی"، "سیامک عباسی"، "کیان مقدم"، "سیاوش رحمانی" و "محمدرضا فقیهی" طراح پوستر و کاور آلبوم تشکر می کنم.

در ادامه از "محمدرضا طاهری" دیگر شاعر این آلبوم دعوت شد تا مطالبی را پیرامون سرودن اشعار این آلبوم مطرح نماید.

وی در ابتدا گفت: متاسفانه به دلایلی چند وقتی است که توفیق نداشته ام به خانه ی شاعران سری بزنم و حال خوشحالم که امروز به واسطه ی آلبوم "علی امینیان" به اینجا آمده ام. داشتن بعضی از روابط و آشنایی ها موجب افزایش تجربیات "علی امینیان" شد و وی روی سوابق ادبی و درک و شعور هنری خود خیلی زحمت کشید و آلبوم را خواهید شنید و قضاوت خواهید کرد که این آلبوم یک کار کاملا جدی است.

در ادامه "محمدرضا طاهری" نیز اشعاری را به حاضران تقدیم کرد و پس از آن "علی امینیان" به روی صحنه آمده و قطعاتی را به صورت زنده در خانه ی شاعران ایران اجرا کرد که "احسان کرمی" در تعریف از صدای "علی امینیان" گفت: خوشحالم که در مراسم رونمایی آلبوم خواننده ای هستم که می تواند بخواند چون امروزه بیشتر خواننده ها معمولا جز استودیو در جای دیگری نمی توانند بخوانند.

پس از حرف های "احسان کرمی" آلبوم "قدم می زنم" به صورت رسمی توسط "علی امینیان" در پیش چشم مهمانان و عکاسان رونمایی شد و امینیان در انتها گفت: من از سال 83 در خدمت "علیرضا کهن دیری" بودم و بسیار به سبک کاری و موسیقی وی علاقه مندم و از برنامه ها و هدف هایم این بود که با وی همکاری کنم که متاسفانه در این آلبوم میسر نشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.